سیاست

اشتراک نماینده فوق العاده رییس جمهور در کنفرانس دعوت و انسجام برای حمایت از اطفال و زنان بی بضاعت

کابل باختر 24 قوس
کنفرانسِی به منظور حمایت از زنان وکودکان افغانستان زیر نام دعوت و انسجام برای حمایت از اطفال و زنان بی بضاعت دیروزدر کابل برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر، در این کنفرانس احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور در صحبتی گفت خوشحال هستم امروز در برنامه حمایت از اطفال و زنان بی بضاعت کشور اشتراک می کنم، قشری که نیازمند نقش بیشتر و برازنده در همه عرصه های زند گی هستند.
احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رییس جمهور گفت که در در ازای چندین سال گذشته جنگ و خونریزی در کشور مانع زنان شد تا نقش خود را فعال تر بازی کنند، در این چند سال زنان از پیشرفت ها بازماندند و آزادی هایشان محدود شد و شرایط بخاطر بلند رفتن ظرفیت های ذهنی و علمی شان مساعد نبود.
وی علاوه کرد که کشور های همسایه با ایجاد گروه های مزدور در افغانستان از نام دین بخاطر رسیدن به اهداف شان استفاده ابزاری کردند و خشونت وزجر در کشور ما ترویج دادند که این کار آنان با هیچ ارزشی دینی برابر نیست و تمام فعالیت هایشان خلاف ارزش های بود که مردم ما به آن باور دارند و این ها کسانی اند که فعالیت هایشان خلاف دستورهایی الهی است و کرامت انسانی که خداوند به بند گانش عطا کرده است را نفی میکنند.
نماینده فوق العاده رییس جمهور تاکید کرد که هیچ گروهی نمیتواند فضا زند گی را که خداوند به انسان لازم دیده است، محدود بسازد و مانع رشد و آزدی انسان ها مخصوصأ زنان در جوامع شوند.
همچنان وی گفت که انسان های امروز مبتنی بر دانش و آگاهی یی که دارند زند گی شان را آماده میسازند به همین خاطر انسان امروز انسانی نیست که محکوم باشد و انسانها و مخصوصأ زنان احساس توانمندی در خود دارند تا در تمام عرصه ها حضور فعال داشته باشند و این توانمندی برخواسته از طبعیت انسانی است.
احمد ضیا مسعود از مردم و سایر نهاد های فعال در عرصه حقوق کودکان و زنان خواست تا زنان و کودکان بی بضاعت را یاری رسانند تا تغییراتی در وضعیت زندگی آنان به وجود آید و موقعیت زنان در جامعه نهادینه شود.
نماینده فوق العاده رییس جمهور حضور فعال زنان و محو خشونت ها علیه آنان را نیازمند انکشاف ظرفیت ها، حضور فعال آنان در نهاد های دولتی، ایجاد برنامه های سواد آموزی، نقش زنان در اصلاح اداره، تلاش برای راه یابی زنان در سطوح مختلف نهاد های عدلی و قضایی و آغاز کار زار سرتاسری محو خشونت علیه زنان به همکاری رسانه ها و دیگر نهاد های فعال عرصه حقوق زنان میداند.
قابل یاد آوریست که این کنفرانس از سوی نهاد حمایت از زنان و اطفال افغانستان برگزار شده بود که شمار زیادی از فعالان حقوق زن و کودکان حضور داشتند که موانع سد راه حضور فعال زنان در عرصه های مختلف و رسید گی به مشکلات کودکان کشور را به بحث گرفتند و از حکومت خواستند تا برای داشتن آینده با ثبات به این دو قشر مهم جامعه توجه جدی داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا