آموزش

رییس جمهور ، کارساختمان لیلیۀ پوهنتون نیمروز را افتتاح کرد

کابل باختر 5 حوت
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز در راس یک هیئت عالی رتبۀ دولتی به منظور افتتاح اولین محمول صادراتی افغانستان از طریق بندر چابهار، به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز رسید.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، رییس جمهور هنگام ورود به میدان هوایی زرنج، مورد استقبال مسوولان ملکی و نظامی و بزرگان و متنفذان ولایت نیمروز قرار گرفت و پس از آن در مراسمی، کار ساختمان لیلیۀ پوهنتون نیمروز را افتتاح کرد.
انجنیر عبدالباقی عمر مسوول پروژۀ مذکور ضبا ابراز خوش آمدید به رییس جمهور، گفت که ساختمان پوهنتون نیمروز که در پنج طبقه اعمار می شود، دارای ۱۸۰ اتاق خواهد بود و گنجایش ۱۲۰۰ محصل را خواهد داشت. کار ساخت این تعمیر در مدت یکسال تکمیل خواهد شد و به هزینۀ ۱۵۰ میلیون افغانی از بودجه دولت اعمار می شود.
رییس جمهور دراین مراسم گفت: افتخار می کنم که ساختمان لیلیه را تهداب گذاری کردم و این گام ارزشمند را برای بزرگان و جوانان نیمروز تبریک می گویم. وی افزود که محصلان در مدت یکسال یک لیلیۀ مجهز خواهند داشت.
رییس جمهور خاطرنشان کرد: به خاطر توجه ویژه به ولایت های کشور، واحد عملیاتی خاص را در ارگ ایجاد نمودیم تا  بدون کاغذپرانی و مشکلات، کارها به سرعت انجام شود. وی افزود که قصر دارالامان و شمار دیگری از قصرها، لیلیه ها و ساختمان ها از سوی همین واحد عملیاتی، اعمار می شود.
رییس جمهور کشور خطاب به انجنیران این پروژه گفت: از زحمات تان تشکر و نظارت تان را با قوت انجام دهید. وی اضافه کرد که کیفیت این پروژه ها به مراتب خوب و هزینه آن پایین می باشد و موضوع مهم این است که کار این پروژه ها در زمان تعیین شده، تکمیل می شود.
محمد اشرف غنی در اخیر سخنانش گفت که نیمروز از نگاه اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته است، سایر پروژه های بزرگ نیز در این ولایت در نظر می باشد و به سرمایه بشری آن نیز توجه خاص می شود و از این سرمایه تمام افغانستان استفاده خواهد کرد، مانند سیستان عظیم و تاریخی ما که مرکز علم، فرهنگ و هنر و سرزمین عیاران و قهرمانان بود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا