اقتصاد

انجنیر محمد خان : تجار افغانستان علاقه مند سرمایه گذاری در قزاقستان می باشند

کابل باختر/ 27/ اسد
علیم خان یاسین گلدى اوف سفیر جدید قزاقستان در افغانستان امروزاجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه دیدار نمود.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر خبرداد،  در این دیدار گلدیوف سفیر قزاقستان گفت که افغانستان جایگاه ویژه در برنامه ها و سیاست گذاری های قزاقستان دارد و کشورش تلاش دارد تا روابط دو کشور در تمام عرصه ها به ویژه در عرصه اقتصادی بیشتر از پیش گسترش یابد. سفیر قزاقستان علاوه کرد که کشورش از ابتکارات و سرمایه گذاری تاجران افغانستان در قزاقستان استقبال می کند و به همین منظور تا کنون هیئت هایی نیز میان دو کشور رفت و آمد کرده اند.
سفیر قزاقستان گفت : ما باور مند به تجارت دوطرفه هستیم همان گونه که افغانستان بازار است برای محصولات قزاقستان باید کشور ما نیز بازار باشد برای محصولات افغانستان.
انجنیر محمد خان  معاون اول  ریاست اجرائیه گفت که  افغانستان و قزاقستان دو کشور همسایه ، دوست و برادر ميباشند و خواهان گسترش روابط میان کابل و آستانه گردید.
معاون اول  ریاست اجرائیه افزودند که با صحبت همرای اتاقهای تجارت زمینه گسترش تجارت میان دو کشور را فراهم خواهد شد و همچنان یاد آور شد که مردم قزاقستان با تلاش و پشت کار که داشتند توانستند آستانه  یکی از مناطق خشک و صحرایی قزاقستان را به یک مرکز تجارتی و پایتخت کشور خود بدل نمایند.
انجنیر محمد خان  گفت تجار ملی افغانستان علاقه مند سرمایه گذاری در قزاقستان می باشند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا