سیاست

معاون دوم رییس جمهور: مبنای سیاست خارجی حکومت وحدت ملی، تاکید بر گسترش همکاری های منطقه یی است.

کابل باختر 18 قوس
سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر:
در این دیدار معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت توسعه روابط متقابل بین افغانستان و ایران در زمینه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی، تصریح کرد که سیاست خارجی حکومت وحدت ملی، برمبنای گسترش همکاری های منطقه یی استوار است.
معاون دوم رییس جمهور گفت: حکومت جدید افغانستان بر توسعه همکار های متقابل با جمهوری اسلامی ایران علاقه مند بوده و روابط دوستانه میان دو کشور بیش از گذشته عُمق خواهد یافت. وی افراطیت و بنیاد گرایی را تهدید مشترک برای کشور های منطقه عنوان کرده و برهمکاری های بیشتر کشورهای منطقه برای مقابله با افراطیت، تروریزم و بنیادگرایی تاکید کرد.
معاون دوم رییس جمهور همچنین گفت که با امضای هرگونه قرار داد و پیمان بین افغانستان و همکاران بین المللی آن، از خاک افغانستان به هیچ صورت برعلیه همسایه های افغانستان استفاده صورت نمی گیرد.
در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز، ضمن تاکید بر تداوم کمک و همکاری دولت ایران با دولت و مردم افغانستان، دست یافتن به مفاهیم چون ثبات و توسعه را در سطح کشور های منطقه بیشتر امکان پذیر دانست.
وی ثبات و امنیت افغانستان را برای تأمین ثبات در منطقه مهم تلقی کرده گفت، بهبود اوضاع در افغانستان علاوه بر اینکه با پیامد های مثبت بسیاری همراه است، می تواند زمینه بازگشت مهاجران افغان را نیز فراهم سازد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران، همچنین یاد آوری نمود که دولت متبوعش سعی دارد تا سهم خویش را برای کمک به باز سازی افغانستان ادا نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا