امنیت

* لوی درستیز اردوی ملی : افغانستان فعالیت هراس افگنان را درخاکش اجازه نمیدهد / * پاکستان باید روی فهرست های ارائه شده از سوی افغانستان با صداقت غور کند

کابل باختر/ 30/ دلو
درحالیکه مقامات پاکستانی ادعا دارندکه تروریستان پاکستانی درافغانستان مخفی اند لوی درستیز اردیو ملی میگوید که افغانستان خود قربانی تروریزم بوده و حداقل روزانه پنجاه حادثه تروریستی دراین کشور رخ میدهد.
به  گزارش آژانس باختر ، جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز اردوی ملی امروز دریک نشست خبری از تعهد قوی حکومت افغانستان و نهادهای دفاعی و امنیتی کشور در امر مبارزه با هراس افگنی سخن گفت تاکید کرد که اجازه داده نمیشودتا از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده شود.
جنرال شهیم گفت افغانستان قربانی اصلی تروریزم است و این کشور روزانه بیش از 40 تا 50 واقعه تروریستی را شاهد بوده که ازسوی شبکه های بین المللی تروریستی درکشور انجام میشود پس قربانی اصلی تروریزم افغانستان است .
لوی درستیز اردوی ملی گفت نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان به گونه یی دوامدار در برابر گروه های شرارت پیشه منجمله داعش که خود را مسوول حوادث اخیر تروریستی در پاکستان معرفی داشته دست به عملیات های تصفیوی زده است .
چنانچه تنها درسال روان یکهزار و نوصدو پنجاه و پنج داعشی درافغانستان کشته شده اند . آنها مناطق صفری خط دیورند را پناهگاه خود ساخته و به اخلال امنیت میپردازند.
به گفته این مقام ارشد اردوی ملی درمیان کشته شدگان شهروندان کشور های دیگر شامل اند که به افغانستان فرستاده شده بودند.
درمیان کشته شدگان داعش در افغانستان چهار شهروند تاجکستان ، یازده ازبکستانی ، چیچینی و هشت عرب تثبیت شده است.
شهیم گفت که هسته رهبری داعش درافغانستان از میان رفته است .
این گروه درآغاز فعالیت اش در افغانستان ولایت های هلمند ، زابل و فراه را به عنوان مراکز فعالیت انتخاب کرد مگر موفق نشد . نیروهای دفاعی کشور باکشته شدن رووف خادم که هسته ایجاد داعش در هلمند را گذاشته بود نگذاشت تا داعش در افغانستان قوت گیرد .
به گفته جنرال شهیم برعلاوه رووف خادم شماری دیگر از اعضای رهبری داعش درافغانستان کشته شد . اکنون هسته های فعالیت این گروه در ولایت های متذکره نابود گردیده مگر آنها در نقاط دوردست و نزدیک به خط دیورند درولایت ننگرهار حضور دارند.
وی تائید کرد که پاکستان یک لست 76 نفری از تروریستان پاکستانی را که ادعا میشود درافغانستان مخفی اند به جانب افغانستان سپرده است.
او گفت که جانب افغانی پیرامون این مساله تحقیق میکند مگر افغانستان هم انتظار دارد تا فهرست های که با اسناد ومدارک به حکومت پاکستان تحویل داده شده از سوی حکومت آن کشور بررسی و صادقانه عمل شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا