سیاست

رئیس جمهور غنی: قطعنامۀ کنفرانس زنان به برنامۀ عملی مبدل خواهد شد

کابل باختر 18 حوت
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در برنامۀ تحت عنوان رشد استعدادهای زنان افغان از دیدگاه اسلام که با حضور تعدادی از علما، زنان و اعضای جامعۀ مدنی دایر گردید، اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این مراسم که در ارگ انجام شد، ابتدا شهلا فرید مسوول دفتر رشد استعدادهای زنان افغان در مورد برگزاری برنامۀ مذکور و پلان‌های آن دفتر معلومات ارائه کرد.
در این برنامه مولوی دانشجو به نمایندگی از علما با حمایت از برنامه‌های حکومت، در خصوص موقف زن از دیدگاه اسلام صحبت نمود و خشونت علیه زنان را مردود شمرد. سپس قطعنامۀ پیرامون جایگاه زن و مبارزه با خشونت علیه زنان نیز قرائت گردید.
رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت‌های اشتراک کننده‌گان، از برگزار کننده‌گان این برنامه قدردانی نموده، گفت که چارچوب فکری جامعه به اساس ارزش‌های اسلامی استوار است.
رئیس جمهور غنی گفت، از طریق این برنامه قدم بزرگی در راستای شناخت حقوق زنان برداشته شده و برای عملی نمودن این قطعنامه، با زنان و علما مشوره خواهد شد.
رئیس جمهور کشورخاطر نشان کرد که بخاطر ایجاد چارچوب عملی قطعنامۀ مذکور، در جلسه کابینه روی آن بحث می‌گردد و قوای سه گانه بگونه مشترک پیرامون ساختارعملی شدن این قطعنامه کار خواهند کرد.
رئیس جمهور گفت که حیثیت زنان از لحاظ ارزش‌های دینی و اجتماعی بلند است و عوامل ناهنجاری که نسبت به زنان افغان وجود دارد از اثر جنگ‌ها و مهاجرت‌های گذشته می‌باشد.
رئیس جمهور غنی تصریح نمود که بخاطر درک و تشخیص مشکلات زنان، علما و نهادهای مدنی باید در هماهنگی و بگونۀ مشترک کار کنند و از طریق منابر در زمینۀ مبارزه با پدیدۀ خشونت آگاهی دهی بیشتر صورت گیرد.
رئیس جمهور غنی با اشاره به ارزش‌های قانون اساسی گفت، این قانون به احکام اسلامی تسجیل گردیده و هیچ قوانینی در منطقه به این وضاحت وجود ندارد. وی افزود که دین اسلام دین همدیگر پذیری است و باید میان مسلمانان تفاهم و اتفاق کامل وجود داشته باشد.
رئیس جمهور تأکید ورزید که در جهت گسترش و تقویت دانش و ارزش‌های اسلامی تلاش بیشتر صورت گیرد تا ارزش‌های اسلامی بیشتر نهادینه گردد. وی اضافه نمود که سیرت نبوی باید بگونۀ عمیق آن درک شود و در زندگی اجتماعی مسلمانان از آن استفادۀ مزید گردد.
رئیس جمهور کشور گفت که ۳۰۰ میلیون افغانی جهت اعمار مساجد اختصاص یافته وحکومت تلاش میورزد که این تخصیص در سال آینده افزایش یابد.
رئیس جمهور غنی با تأکید گفت که ۳۶ هزار جریب زمین‌های غصبی اوقاف پس گرفته شده و زمین‌های که تحت غصب قرار دارند از نزد غاصبین آن گرفته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا