امنیت

گزارش کارکرد وزارت دفاع ملی در امر مبارزه با فساد اداری،چهار منسوب آن وزارت محکوم به اعدام شدند

کابل باختر ۲۴ عقرب
جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید: وزارت دفاع افغانستان از اول حمل تا پانزدهم عقرب 1396 دوسیه را که شامل 2318 مظنون می‌شود، بررسی کرده است.
به گزارش آژانس باختر جنرال دولت وزیری که در یک نشست خبری اعلام داشت که در جریان بررسی دوسیه‌های مربوط به فساد، چهار تن به اعدام و صدها تن دیگر به حبس محکوم شده اند
به گفته جنرال وزیری ، از جمله 958 دوسیه شامل حال 1202 نفر به محاکم ابتدایی نظامی محول شده، 271 دوسیه نسبت نبود دلایل کافی حفظ شده و 201 دوسیه مسترد یا به سایر نهادهای مربوط محول گردیده است.
او افزود که محاکم در رابطه به 819 دوسیه که شامل حال 215 افسر، 326 بریدمل و 485 سرباز و سه ملکی بوده، حکم صادر کرده است.
وزیری واضح ساخت 381 نفر الی یک سال حبس تنفیذی، 96 نفر الی 5 سال حبس تنفیذی، 20 نفر به 5 تا 15 سال حبس تنفیذی، 8 تن از 5 تا 20 سال حبس تنفیذی، 16 تن به یک سال حبس تعلیقی،چهار نفر هم به اشد مجازات اعدام محکوم شده و 67 نفر بری‌الذمه شناخته شده اند".
بر اساس گزارش کارکرد وزارت دفاع در مبارزه با فساد، 520 تن از منسوبین اردوی ملی، به پرداخت مجموعی بیش از 41 میلیون و 194 هزار افغانی جزای نقدی محکوم گردیده اند.
همچنان، در طول شش ماه سال روان خورشیدی، 66 دوسیه به جرایم فساد، مانند اختلاس، سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، رشوت و تذویر اسناد تحت بررسی قرار گرفته است که به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، 40 دوسیه به څارنوالی و هشت دوسیه به ستره محکمه و لوی څارنوالی فرستاده شده است
سخنگوی وزارت دفاع ملی هویت چهار نفر  را که محکوم به اعدام  شده اند واضح نساخت.
وزارت دفاع ملی در حالی از کار کرد آن  وزارت در امر مبارزه با فساد اداری در کشور  سخن میگوید که حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد تحت فشار های جامعه جهانی و کشور های کمک کننده قرار دارد.
اتهامات وجود  دارد  که نهاد های نظامی و امنتیی بیشتر از هر نهاد دیگر متهم به آلوده بودن به فساد اند این نهاد ها بزرگترین  قرار داد ها را دارند. ختم عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا