اقتصاد

مردم بلخ از قیمت بلند صرفیه برق شکایت دارند

مزارشریف باختر  26 سرطان
باشندگان  بلخ از بلند رفتن  صرفیه برق دراین ولایت شکایت دارند  وآنان  حکومت مرکزی را به تبعیض دربرابر ساکنان این ولایت متهم  می کنند .
ساکنان مناطق مختلف ولایت بلخ می گویندکه ازچهار ماه به اینسو قیمت صرفیه برق دراین ولایت از دو اعشاریه پنج به شش اعشاریه بیست وپنج افغانی بالا رفته واکثر از مردم  توان پرداخت آن را ندارند .
آنان حکومت مرکزی را به تبعیض در برابر ساکنان  این ولایت متهم نموده  می گویند که قیمت  برق در اکثر ولایات همجوار بلخ ومرکز کابل دو افغانی بوده وتنها باشند گان مزارشریف دربدل فی کیلوات برق شش اعشاریه بیست وپنج افغانی پرداخت می کنند.
باشند گان بلخ از حکومت خواهان  رسیدگی به  مشکل قیمت  بودن بهای برق می باشند .
خالده یک باشنده مزارشر یف می گوید حکومت  از تبعیض د ر برابر ما کار می گیرند در سایر ولایات برق دوافغانی است درجوزجان ، سرپل ، کابل وسمنگان  دو افغانی است اما دربلخ قیمت برق شش اعشاریه بیست وپنج افغانی است .
زمانی باشنده دیگر  شهر مزارشریف به آژانس باختر گفت: حکومت باید به این مشکل  مردم هرچه زدوتر رسیدگی کند اگر این مشکل دوام کند درآینده نزدیک باشندگان  این ولایت دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.
اما وقتی این مشکل باشند گان را با ریاست بلخ برشنا  شریک  ساختیم انجنیر امان الله معاون تخنیکی این ریاست گفت که آنان برق را از کشور های همسایه به قیمت  های مختلف خریداری کرده اند .
وی افزود:  ولایاتی که از برق وارداتی ترکمنستان استفاده می کنند نسبت به ولایات که ازبرق وارداتی ازبکستان  مصرف می کند پول کمتر پرداخت می  کنند به دلیل اینکه قیمت برق وارداتی ازبکستان نسبت به ترکمنستان  پر هزینه تر می باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا