اخبارجامعه

باشنده گان لوگر خواستار توجۀ بیشتر امارت اسلامی به خانوادۀ شهدا شدند

پل علم، 3 جوزا، باختر
درجریان دو دهه اشغال و حملات هوایی وزمینی اشغالگران وحامیان شان شماری زیادی از خانوادۀ ها در لوگر خانه وکاشانه و عزیزان شان را از دست دادند.
به گزارش محمد زاهد سلطانی خبرنگارآژانس باختر، این خانوادۀ ها می گویند که به لطف ومرحمت خداوند متعال و مجاهدت، قربانی وجانفشانی مجاهدین امارت اسلامی گلیم اشغال از کشورچیده شد و متجاوزین با روی سیاه مغلوب وسرافگنده شدند. حال آنان خرسندهستند که درفضای امن و زیرچتر امارت اسلامی زندگی می کنند و آنان ازامارت اسلامی می خواهند که به خانواده های شهدا ویتیمان توجه جدی کند.
نقیب احمداکبری باشندۀ کلنگار مرکز لوگر گفت که برادرش درجریان نبرد رویاروی با اشغالگران درمنطقه الوزی مرکز آن ولایت به شهادت رسید.
وی جهاد ومبارزه راستین را نشانۀ پیروزی هر میدان می داند و می گوید که با خون پاک شهدا وقربانی های مردم مجاهد پرور کشور، پوز ابرقدرت جهان به خاک مالیده شد والحمدالله حال درفضای امن و با نظام اسلامی درکشور زندگی می کنیم.
همچنان الله محمد اتل یکتن دیگر ازمنطقه بابوس مرکز لوگر که برادرش درصفوف مجاهدین امارت اسلامی شجاعانه در برابر اشغالگران جهاد کرد و در نبرد رویا روی با عساکراشغالگرامریکایی جام شهادت نوشید، گفت که هدف شهدا حاکم شدن نظام اسلامی وختم اشغال بود که خوشبختانه چنین نظام درکشورحاکم شد.
وی علاوه کرد که امارت اسلامی به خانواده های شهدا ودرعرصه تعلیم وتربیه یتیمان برنامه های بهتر وبیشتری را روی دست گیرد و همچنان در رسانیدن کمک های بشردوستانه با این خانواده ها توجۀ بیشتر کند.
همچنان رفیع الله صمیم رئیس اطلاعات وفرهنگ لوگر از جان فشانی ها وفداکاری های مجاهدین امارت اسلامی افغانستان به نیکویی یاد کرد وگفت که درجریان دو دهۀ گذشته مجاهدین امارت اسلامی با تحمل مشقت ها، زحمات وبهایی خون شان برای حاکم شدن نظام اسلامی مبارزه برحق کردند و متجاوزین وحامیان شان را شکست دادند.
صمیم گفت حال وقت آن رسیده است تا همۀ ما برای رفاه مردم و آبادی کشور کار کنیم باید حکومت خون شهدا را فراموش نکند و مشمول کمک های بشردوستانه به یتیمان وخانواده های بی بضاعت ادامه دهد و همچنان درعرصه تعلیم وتربیه آنان نیز توجه نماید.
وی گفت که ازبرکت خون شهدا نظام کنونی درکشور حاکم شد، وی از همه مردم نیز خواست که درقسمت سرپرستی یتیمان، تعلیم وتربیه آنان سعی کنند.
جمعه الدین یکتن ازباشنده گان ولسوالی بره کی برک لوگر که پسرش به اسم عین الدین بیش از پانزده سال درصفوف مجاهدین جهاد کرد و در سال 1398 درجلال آباد دریک نبرد با داعش شهید شد گفت که از پسر شهید ش سه کودک بجا مانده است واکنون خودش سرپرستی آنان را به عهده دارد.
وی علاوه کرد که یگانه آرمان شهدا وخانواده شهدا حاکم شدن نظام اسلامی و بقای نظام درکشوراست.
محفوظ حمیدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا