امنیت

مقامات امنیتی گزارش سازمان ملل متحد را ردکردند

 

کابل باختر/ 2/ دلو

معین امنیتی وزارت داخله و سرپرست ریاست امنیت ملی امروز دریک کنفرانس خبری گزارش تازه سازمان ملل متحد را مبنی به آزار و اذیت و شکنجه زندانیان توسط نهادهای مربوط را به شدت رد نمودند.

 درتازه ترین انکشاف دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان با نشر یک گزارش مدعی گردیده است که هنوزهم زندانیان درزندانهای افغانستان مورد شکنجه وحتی سوء استفاده جنسی و تهدید به مرگ می گردند.

 به گزارش خبرنگار آژانس باختر، جنرال عبدالرحمن رحمن معین امنیتی وزارت داخله هرگونه تهدید ، سوء استفاده جنسی شوک برقی و سایر موارد را در زندانهای افغانستان رد کرده گفت که اصلاً چنین موارد برخورد درزندانهای افغانستان وجود ندارد او همچنان دراین کنفرانس خبری پذیرفت که بدرفتاری های کوچک ازسوی مسوولان زندان وجود داشته است که به آنها نیز رسیده گی شده است.

 به گفته رحمن دریک سال گذشته ده هامسوول زندان ها در پیوند به این مساله از وظایف شان برکنار ساخته شده اند.

 او همچنان مطرح ساخت که درسال گذشته به شمول خبرنگاران و گزارشگران و نهاد مختلف از زندان های افغانستان دیدن کرده اند و حالا هم رسانه ها و دیگر نهادها میتوانند از زندان ها دیدن کنند.

 اما جنرال حسام الدین سرپرست ریاست عمومی امنیت نشر چنین گزارشها را جنگ روانی و استخباراتی عنوان کرده گفت که سازمان با آنعده زندانیانی مصاحبه کرده است که دستور از بیرون به آنها داده میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا