فرهنگ

سه صد اثرهنری به نمایش گذاشته شد

کابل باختر/ 29/ جوزا
نمایشگاهء سه صد اثر هنری امروز به افتخار اعلام غزنه به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در ریاست هنرستان گشایش یافت.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، دراین نمایشگاه که برخی از روسای وزارت اطلاعات و فرهنگ، وابسته های فرهنگی بعضی سفارتخانه ها، شماری از فرهنگیان ، هنرمندان و هنردوستان اشتراک داشتند ، سید مصدق خلیلی معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ هدف از برگزاری نمایشگاه را به تصویر کشیدن جلال و شکوهء غزنه خواند.
وي گفت: آن وزارت در سالجاری برنامه های گوناگون را به این منظور درنظر دارد که نمایشگاه امروز نیز مشمول آن برنامه هاست تا تمدن غزنه را ذریعه آثار مذکور به نمایش گذارد.
خلیلی، دررابطه به پیشینه هنر نقاشی درکشور صحبت نموده گفت: دراین اواخر آثار که از مغاره های بامیان بدست آمده نشان از کهن ترین نقاشی با رنگ روغنی درجهان دارد.
وی از فراز و نشیب های که این هنر در ادوار مختلف تاریخ به آن مقابل گردیده یاد آور شده افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ با همکاری استادان و سایر نهادهای هنری تلاش مینماید تا زمینه های بهتر آموزش را از طریق ریاست هنرستان به علاقمندان هنر فراهم سازد.
همچنان معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ به بیست وهفت تن دانش آموز که دورهء آموزشي را در رشته های نقاشی، رسامی، خطاطي، میناتوری، کورشینیل بافی به پایان رسانیده بودند، تصدیق نامه ها توزیع کرد.
نمایشگاه برای پنج روز به روی علاقمندان بازاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا