جهان

ترامپ: عملیات علیه سلیمانی حراست از جان امریکاییان و اجرای عدالت آمریکایی بود

واشنگتن/ بی بی سی / 20 جدی/ باختر
دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا، بار دیگر عملیات هفته گذشته نیروهای امریکایی را که به کشته شدن قاسم سلیمانی، قومندان سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و همراهان او در بغداد منجر شد، ستوده است.
ترامپ بخشی از سخنرانی در جمع طرفدارانش در شهر تولدو، اوهایو را به بحران در روابط با ایران اختصاص داد و قاسم سلیمانی را متهم کرد که هنگامی کشته شد که برای حملات "قریب الوقوع" علیه هدف‌های امریکایی در شرق میانه در حال برنامه‌ریزی بود. رییس جمهوری امریکا گفت: "هفته گذشته امریکا بار دیگر برای حراست از جان امریکاییان و اجرای عدالت امریکایی به اقدامی متهورانه و قاطعانه دست زد."
وی قومندان سابق نیروی قدس را متهم کرد که مسوول کشتن صدها امریکایی و هزاران تن دیگر در شرق میانه و نقاط دیگر جهان بود و از جمله بمب‌گذاری‌های کنار جاده‌یی در عراق را برعهده داشته است که در اثر آنها دهها نظامی امریکایی کشته شدند و شمار دیگری معلول شدند.
ترامپ گفت که حمله به سفارت امریکا در بغداد در هفته گذشته را هم قاسم سلیمانی برنامه‌ریزی کرده بود اما برخلاف حمله گروه اسلامگرای انصار الشربعه به سفارت امریکا در بنغازی، لیبیا، در ۲۰۱۲، این بار امریکا برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی به موقع اقدام کرد.
# فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا