۱۰۰ روز

شماری از نامزدان برای ایجاد یک ائتلاف وارد مذاکره اند

شماری از نامزدان برای ایجاد یک ائتلاف وارد مذاکره اند
کمیسیون مستقل انتخابات : این ائتلاف از لحاظ تخنیکی منفعت ندارد

کابل باختر/ 3/ حوت
یک عضو ستاد انتخاباتی داکتر زلمی رسول نامزد ریاست جمهوری تائید کرد که آنها با شماری دیگر از نامزدان ریاست جمهوری داخل مذاکره اند تا یک ائتلاف قوی را در پیکارهای انتخاباتی و انتخابات ریاست جمهوری به میان آورند.
داکتر سروش یکتن از اعضای ستاد انتخاباتی داکتر زلمی رسول گفت ، ما با سردار محمد نادرنعیم ، هدایت امین ارسلا ، عبدالقیوم کرزی و جنرال عبدالرحیم وردک داخل مذاکره هستیم تا یک ائتلاف واحد به میان آید . مذاکرات ما درحال نهایی شدن است احتمالاً تا بعداز چاشت امروز نتایج آن مشخص گردد.
با آنکه داکتر سروش سردار محمد نادر نعیم را شامل مذاکرات میداند مگر محمد مصطفی کاکر یکتن از اعضای ستاد انتخاباتی محمد نادر نعیم این ادعا را رد میکند او به خبرنگار آژانس باختر گفت که محمد نادر نعیم جداً تصمیم دارد تا پیکارهای انتخاباتی خود را ادامه دهد و در روز برگزاری انتخابات به عنوان یک نامزد مستقل وارد صحنه شود .
وی افزود، مبارزات انتخاباتی ما ادامه خواهد یافت و هرنوع ائتلاف ازسوی محمد نادر نعیم را با نامزدان دیگر رد نمود و آن را یک شایعه پراگنی خواند که میخواهند ستاد انتخاباتی ما را ضعیف جلوه دهند.
کوشش شد تا با نامزدان دیگر که داکتر سروش از آنها نام گرفته است تماس برقرارگردد مگر موفق نشدیم .
گل آقا شیرزوی نامزد دیگری ریاست جمهوری قبلاً ائتلاف با سایر نامزدان را رد نموده و تاکید داشته که در انتخابات به عنوان یک نامزد مستقل حضور خواهد داشت.
نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات دررابطه به مذاکرات که میان شماری از نامزدان در جریان مبارزات انتخاباتی اظهار بی خبری کرده گفت که کمیسیون دراین رابطه نظر مشخص ندارد.
ازلحاظ حقوقی یک نامزد میتواند به نفع نامزد دیگر انصراف کند اما این ائتلاف ها از لحاظ تخنیکی منفعت ندارد به اساس شیوه کاری که کمیسیون عمل میکند رای یک فرد برای فرد دیگر قابل انتقال نیست رای واحد و غیر قابل انتقال است .
درحال حاضر نامزدان شامل لست ورق رای دهی شده اند و موقعیت آنها مشخص گردیده است. رای که به نفع یکی از شاملین این لست باشد به نفع نامزد دیگر انتقال نمی گردد بل باطل اعلام میشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا