اقتصاد

زنان برای کالا های تجارتی شان بازار یابی میکنند

کابل باختر/ 21/ جوزا
نخستین نمایشگاه قدرت زن درافغانستان درمرکز نمایشگاه افغانستان با حضور یکصدو سی خانم متشبث و فعال پنج زون افغانستان به منظور بازار یابی محلات تجارتی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،  این نمایشگاه به منظور تشویق زنان تجارت پیشه و راه یابی محصولات صنعتی زنان به بازار های ملی و بین المللی به حمایت مالی ایالات متحده امریکا راه اندازی شده است.
دراین نمایشگاه خانم های تجارت پیشه محصولات شان به گونه های مختلف با طرح و دیزاین متنوع درغرفه های جداگانه به نمایش گذاشته اند.
مواد که دراین نمایشگاه توجه بیننده را به خودجلب میکنند از قبیل صنایع دستی چون موره بافی ، خامک دوزی ، مواد غذایی ، وسایل الکترونیکی تولید شده توسط خانم ها ، لوازم زینتی خانه ، لوازم تشناب وغیره میباشد.
کامله صدیقی معین وزارت تجارت و صنایع دررابطه به برگزاری این نمایشگاه میگوید ، راه اندازی همچو نمایشگاه باعث تقویت اقتصاد خانم ها و راه یابی محصولات آنان به بازارمیشود و ازجانبی هم آهسته آهسته زنان از لحاظ اقتصادی خودکفا میشوند.
گل شیرخان سید یکتن از مسوولان برگزارکننده این نمایشگاه میگوید که ازپنج سال بدینسو زنان را  در برگزاری چنین نمایشگاه ها به خاطر آینده کودکان شان حمایت میکند تا زنان تشویق شودو کودکان شانرا برای حصول علم و دانش به مکتب بفرستند تا آینده کشور را تغییر بدهند.
سحر فارغ صنف دوازدهم میگوید:درشرکت  صنایع دستی زنان  کار میکند وی ازکارخود راضی است و محصولاتش  را در بابر سنتر به فروش می رساند.
یلدا دختر جوانی که محصولات خوشبو کننده تشناب را در غرفه مربوط اش بفروش میرساند اضافه میکند از چندی به این سوء مواد خوشبو کننده تشناب تولید میکند از کار خود راضی هستم .
ختم/ فرزانه – ماری نبرد آئین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا