سیاست

جلسه کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کادری اکادمی علوم برگزار شد

کابل/ 2 سرطان / باختر
جلسه کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت کادری اکادمی علوم افغانستان قبل از ظهر امروز به ریاست استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری برگزار شد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي معاون دوم رييس جمهوری؛ در ابتدای این جلسه، اعضای کمیته گزارش کاری  شان را در مورد پیشرفت کار روی طرح اصلاحات در اکادمی علوم ارائه کردند.

اعضای جلسه گزارش دادند که بر اساس فیصله جلسه قبلی کمیته، برای بحث روی اصلاحات در ساختار، وظایف و فعالیت‌های اکادمی علوم، چندین جلسه برگزار کرده‌اند و بعد از بحث‌های مفصل، طرحی را تحت عنوان «پیشینه فعالیت‌های اکادمی علوم، چالش‌ها و راه حل‌های پیشنهادی» تهیه کرده‌اند که شامل فعالیت‌های اکادمی علوم در گذشته، چالش‌هایی که هم اکنون این نهاد با آن مواجه است و راه حل‌ها و پیشنهادات، می‌شود.

استاد دانش گفت طرح اصلاحات در اکادمی علوم با پیشرفت خوبی همراه بوده است اما هنوز نیاز است که مواردی در آن دقیق‌تر و با توضیحات و جزئیات کامل‌تر گنجانده شود.

معاون رئیس جمهور به اعضای کمیته هدایت داد که روی مواردی چون شرایط استخدام محققین در اکادمی علوم، شرایط خاص تعیین رئیس و معاونین اکادمی علوم، تشخیص موضوعات دارای اولویت برای تحقیق، معیارها و شیوه تحقیق، نحوه نظارت و ارزیابی کار محقق و شیوه نشر نتایج تحقیق با دقت بیشتر کار کنند و پیشنهادات خود را با توضیحات روشن و با جزئیات لازم، در جلسه بعدی ارائه کنند.

استاد دانش همچنین به اعضای این کمیته هدایت داد که قانون اکادمی علوم را نیز بررسی کنند و مواردی را که نیاز به تعدیل دارد، فهرست کنند و ضمیمه طرح شان را به جلسه بعدی کمیته ارائه کنند.

معاون رئیس جمهور به وزارت تحصیلات عالی نیز هدایت داد که ارزیابی خود را از بخش علوم طبیعی اکادمی علوم تا آخر هفته جاری نهایی کند  و به جلسه کمیته ارائه کند.

کمیته ارزیابی اجراآت، فعالیت‌ها و ظرفیت کادری اکادمی علوم افغانستان بر اساس فرمان رئیس جمهور مکلف است تحت ریاست معاون دوم ریاست جمهوری طرح اصلاحات اکادمی علوم افغانستان را آماده کند و به کابینه ارائه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا