سیاست

رئیس‌جمهورغنی و معاون رئیس‌جمهور ایالات متحدۀ امریکا در مورد حمایت قوای هوایی و تأمین ضروریات به‌موقع نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صحبت کردند

کابل باختر 8 ثور
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان و مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحدۀ امریکا شام دیروز از طریق تماس تلیفونی روی موضوعات مورد علاقه صحبت کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دوجانب پیرامون مسایل مختلف مربوط به افغانستان و منطقه به‌ویژه در مورد حمایت قوای هوایی و تأمین ضروریات به‌موقع نیروهای امنیتی و دفاعی، استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، امنیت، مبارزه با تروریزم، صلح و ثبات، انتخابات آینده و گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون میان افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا، بحث و تبادل نظر نمودند.
رئیس‌جمهور محمداشرف غنی درخصوص برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها گفت که حکومت دراین راستا تعهد لازم دارد و این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.
رئیس‌جمهور از کمک و همکاری‌های آن کشور در بخش‌های مختلف طی سال‌های متمادی با افغانستان تشکر کرده و ایالات متحدۀ را یکی از شرکایی کلیدی حکومت و مردم افغانستان خواند.
در مقابل، مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحدۀ امریکا مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم آن کشور را عنوانی مردم و دولت افغانستان بخاطر رویدادهای تروریستی اخیر کشور ابرازداشت.
وی از تلاش‌ها و تعهدات رئیس‌جمهورغنی و رهبری حکومت افغانستان در راستای حکومت‌داری خوب، آوردن اصلاحات، مبارزه با تروریزم و فساد، برگزاری انتخابات و تأمین صلح و ثبات قدردانی نمود.
مایک پنس گفت که کشورش آماده‌است تا افغانستان را هم‌چنان در برگزاری انتخابات آینده و تمام عرصه‌ها کمک و همکاری همه‌جانبه نماید. وی اطمینان داد که دولت و مردم ایالات متحدۀ امریکا در کنار مردم و دولت افغانستان تا رسیدن این کشور به صلح و ثبات پایدار باقی خواهد ماند و همکاری‌های خود با این کشور را تقویت می‌بخشد.# شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا