اخبارآموزش

وزیر تحصیلات عالی، لیلیه های دختران و پسران پوهنتون کابل را بررسی کرد

کابل / 5 جوزا / باختر

دکتورعباس بصیر وزیر تحصیلات عالی، شب گذشته وضعیت لیلیه های دختران و پسران، پوهنتون کابل را بررسی کرد و مشکلات آنان را شنید.

به گزارش آژانس باختر؛ درجریان این بررسی درحالی که داکتر عبدالکریم توتا خیل معاون انسجام ادارۀ امور ریاست جمهوری وشماری از مسوولان وزارت تحصیلات عالی ورییس پوهنتون کابل نیز حضورداشتند، وزیر تحصیلات عالی  بخش های مختلف به ویژه طعام خانه، آشپز خانه، مرکز کمپیوتر و اتاق های خواب  لیلیه ها را بررسی کرد

همچنان وزیر تحصیلات عالی، مشکلات، خواست ها و پیشنهاد های محصلان  را شنید و به منظور رفع مشکلات آنان به مسوولان مربوط هدایت لازم داد .  

به همیت ترتیب نمایندگان محصلان با قدردانی از احوال گیری و توجه وزیر تحصیلات عالی از وضعیت لیلیه ها، گفتند که دیدار های مکرر وشنیدن مشکلات محصلان باعث بهبود وضعیت لیلیه ها می شود.

محصلان از وزیر تحصیلات عالی و هیئت همراهش خواستند که بر علاوه اعاشه و اباته، در قسمت ایجاد برنامه های علمی، کتابخانه، وتقویت مرکز کمپیوتر لیلیه ها نیز توجه شود.

بعد، معاون انسجام ادارۀ امور ریاست جمهوری همکاری ادارۀ مربوط را درراستای حل مشکلات شاملان لیلیه های دختران و پسران پوهنتون کابل ابرازکرد.

سپس نور احمد درویش معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی گفت که به اساس تفاهمنامۀ همکاری امنیتی که میان این وزارت و ریاست تصدی محافظت عامه امضا شده است،  تا یک هفتۀ دیگر تدابیر امنیتی بهتر در پوهنتون ها و لیلیه ها به منصۀ اجرا قرار داده خواهد شد.

قابل ذکر است که در لیلیه پسران  پوهنتون کابل حدود 1500 محصل و در لیلیه دختران حدود 1600 محصل استفاده می کنند.

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا