فرهنگ

داکترکمال سادات : از ورود کتب ونشریه های مخالف منافع ملی و ارزش های اسلامی به کشور جلوگیری شود

کابل باختر19 دلو
به ریاست داکترکمال سادات سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ امروزجلسه کمیسیون ارزیابی نشرات خارجی برگزارشد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: دراین جلسه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ تاکید کرد که کمیسیون ارزیابی نشرات خارجی ، ازورود  کتب و نشریه های که محتوای آن ، مخالف ماده 45 قانون رسانه های همگانی ، قانون اساسی کشور، ارزش های اسلامی و منافع ملی میباشد ، به صورت جدی جلوگیری گردد .
وی خاطرنشان ساخت که همچنان این کمیسیون مسوولیت دارد که از کتاب های تاریخی و نایاب که ازداخل کشور توسط افراد به خارج انتقال میابد نیز جلوگیری نماید. 
همینگونه اعضای کمیسیون درکنارآن که گزارش ازکارکرد های خویش را ارائه کردند ، نظریات و پیشنهادات شان را نیزبه خاطربهبود امورکار کمیسیون بیان کردند.
کمیسیون ارزیابی نشرات خارجی وظیفه دارد که کتاب ها و سایرنشریه ها را که به زبان های خارجی و زبان های داخلی ازخارج وارد کشورمیگردد و بعد ازتشریح رسمآ ازطریق گمرک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی ، گمرک پست و پارسل معینیت گمرکات وزارت مالیه ، مدیریت عمومی سورت و تبادله ریاست پست وزارت مخابرات و سایر مراجع به این کمیسیون گسیل میشود و همچنان کتب و سایر نشریه های که ازطرف اشخاص حقیقی و حکمی به خارج کشورارسال میگردد،  با رعایت قانون اساسی ، قانون رسانه های همگانی، منافع ملی و ارزش های اسلامی ، مورد مطالعه و ارزیابی قرارداده و ابراز نظرنماید.
همچنان این کمیسیون ازخروج کتب ، نسخه های خطی ، کتب چاپی سنگی کمیاب و نایاب به خارج ازکشورجلوگیری می نماید.   
این جلسه که به اشتراک روسای آژانس باختر، روزنامه ها، انتشارات بیهقی ، رییس نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ، نماینده گان وزارت حج و اوقاف ، پوهنتون کابل  و شماری ازدانشمندان ، برگزار شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا