آموزش

فدراسیون ورزشی پوهنتون های کشور تقدیر شدند

کابل 23 قوس باختر
وزیر تحصیلات عالی دستاورد های فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان را ستوده، رئیس این فدراسیون را مورد تقدیر قرار داد.
فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان در سال 1394 تحت حمایت وزیر تحصیلات عالی و به ریاست منقوش نسیمی ایجاد گردیده و توانسته است تا کنون دستاورد های زیادی را کسب نماید.
پوهنوال دوکتور فریده مومند در نشستی با رئیس این فدراسیون گفت که توجه به ورزش در نهاد های تحصیلات عالی به ویژه در بخش اناث یکی از برنامه های وی را تشکیل داده و خوشبختانه موفقانه به پیش می رود. وی از رئیس این فدراسیون تلاش های زیادی را برای موفقیت این فدراسیون انجام داده است قدردانی نموده تقدیر نامه وزارت تحصیلات عالی را به وی اعطا کرد.
منقوش نسیمی رئیس فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان از توجه وزیر تحصیلات عالی در بخش ورزش پوهنتون ها تشکر نموده وعده داد تا برای رشد و توسعه ورزش در پوهنتون ها و تطبیق برنامه های وزارت تحصیلات عالی در زمینه از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزد.
قابل ذکر است که فدراسیون ورزشی پوهنتون های افغانستان از زمان تاسیس تا کنون در چندین مسابقه داخلی و خارجی در رشته های مختلف شرکت نموده و افتخاراتی را نیز کسب نموده است .
این فدراسیون در مدت یاد شده توانسته است عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های جهان و همچنان عضویت فدراسیون ورزشی پوهنتون های آسیا را کسب نماید. همچنان تفاهمنامه های همکاری میان روسای فدراسیون های ورزشی پوهنتون های افغانستان با فدراسیون های ورزشی پوهنتون های روسیه و ایران نیز به امضا رسید. این فدراسیون هم اکنون در 42 رشته ورزشی در بخش دختران و پسران فعالیت دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا