آموزش

تجلیل از روز جهانی معلم از سوی لیسه شمس المشایخ

14 میزان/ کابل باختر
لیسه عالی شمس المشایخ امروز از 13 میزان که مصادف با روز جهانی معلم است با مراسم ویژه ای تجلیل به عمل آورد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در این مراسم که به همکاری متعلمین و هیئت رهبری آن لیسه راه اندازی شد، ابتدا پیام دوکتور میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف توسط محمد وحید نوری رئیس روابط بین الملل و امور فرهنگی به خوانش گرفته شد
در این پیام سرپرست وزارت معارف، سال روان را سالی پر دست آورد در راستای ایجاد تسهیلات برای معلمان کشور عنوان نمود.
به بیان وی، در سال روان برخی مواد قانون اصلاحات اداری و خدمات ملکی که در خصوص ترفیع و ابقای قدم معلمان بود تصحیح شده و ترفیع آنان به گونه دوامدار تا آخرین سال کارشان ادامه خواهد داشت.
دوکتور بلخی در ادامه از افزایش ظرفیت قرضه دهی صندوق معلم، توزیع زمین و آپارتمان های رهایشی، افزایش دو هزار افغانی در معاشات، استخدام 8000 معلم مسلکی، فراهم سازی زمینه های تحصیلی، ارتقای ظرفیت و یاد آور گردیده است و افزوده است که 28000 معلم مسلکی دیگر استخدام خواهند شد که بخش بزرگ آنرا بانوان تشکیل میدهند.
وی ایجاد سهولت های فوق را بسنده ندانسته و افزوده است که تلاش در راستای بهبود وضعیت معیشتی معلمان کشور یکی از اولویت های کاری هیئت رهبری و سایر کارکنان آن وزارت قرار دارد.
محمد وحید نوری رئیس روابط بین الملل و امور فرهنگی وزارت معارف در حالی از لیسه عالی شمس المشایخ دیدن نمود که مسئولان آن لیسه با ابراز نگرانی از کمبود امکانات صحی و تعلیمی خبردادند.

نثار ایثا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا