جهان

شیوع بی‌سابقه سرخکان در حومه نیویارک به علت مخالفت با واکسیناسیون

نیویارک – بی بی سی – 8 دلو – باختر
مقام‌ها در منطقه راکلند در ایالت نیویورک آمریکا ۱۵۳ کودک را که واکسین سرخکان دریافت نکرده‌اند از رفت وآمد در مراکز عمومی منع کرده‌اند.
شهرراکلند با شیوع بی‌سابقه سرخکان در میان کودکان روبروست. بیشتر این کودکان به علت باورهای مذهبی و عدم تمایل والدین‌شان واکسین سرخکان دریافت نکرده‌اند.
حکومت محلی راکلند از مردم این منطقه خواسته به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری سرخکان کودکانی که واکسین این بیماری را دریافت نکرده‌اند را به مکتب، کلیسا، مراکز خرید و اماکن عمومی دیگر نبرند.
بنابر این دستور عمومی تخطی کنندگان ممکن است با ۵۰۰ دالر جریمه و شش ماه زندان مواجه شوند.
بیماری سرخکان طی چند ماه جدید سال ۲۰۱۹ در برخی از نقاط آمریکا به یک اپیدمی تبدیل شده به طوری که در ایالت‌های واشنگتن، کالیفرنیا، تگزاس و ایلینوی مقام‌ها از وقوع یک سرایت گسترده خبر داده‌اند.
پس از آن که بسیاری از والدین آمریکایی اعلام کردند به علت باورهای مذهبی و یا باورهای مردود خوانده شده‌ای چون ارتباط میان واکسیناسیون و ابتلا به اوتیسم( نوعی اختلال رشد) حاضر نیستند کودکان‌شان را در برابر سرخکان  واکسین کنند، آمار مبتلایان به این بیماری که اغلب کودک هستند به طرز چشمگیری بالا رفت.
بنابر گزارش مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا هم اکنون ۳۱۴ مورد ابتلا به سرخکان در سراسر آمریکا به ثبت رسیده که نیمی از آنها در منطقه راکلند در حومه شهرنیویارک گزارش شده است.
بنابر این دستور عمومی کودکان زیر ۱۸ سال که واکسین نشده‌اند حق رفتن به مکتب، مراکز خرید، رستوران و حتی اماکن مذهبی را ندارند. این دستور از دیشب عملی شد.  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا