اخبارجامعه

شهروندان کابل با مشکل های ترانسپورت شهری مواجه اند

کابل/۲۹دلو/باختر

شماری از شهروندان کابل مدعی اند که با وجود وعده های مکرر مسوولان، تاهنوز به مشکل ترانسپورت شهری آنان رسیدگی نشده است.

آنان مدعی اند که در کنار صدها مشکل دیگر، با چالش های جدی ترانسپورتی مواجه اند.

این شهروندان می گویند که نبود سیستم منظم ترانسپورتی، ترافیک سنگین جاده ها، معیاری نبودن جاده ها، کمبود بس های شهری، از چالش هایی است که شهروندان کابل با آن ها مواجه اند.

محبه، محصل پوهنتون کابل که از خیرخانه به پوهنتون و مرکز شهر رفت و آمد می کند، می گوید: به آسانی  موتر پیدا نمی توانم و در صورت نشستن در چوکی کنار فرمان موتر، راننده تقاضای پرداخت کرایۀ دو نفر را می کند و برای پیدا کردن موتر باید فاصلۀ زیادی پیاده بروم و آزار خیابانی نیز انتظار برای موتر را برایم ناخوش آیندتر می کند.

احمد نعیم دوستی، کارمند یکی از اداره های دولتی گفت: برای این که سر وقت به وظیفه برسم، باید یک ونیم ساعت قبل در ایستگاه بایستم اگر نیم ساعت ناوقت تر به ایستگاه برسم تا دو ساعت دیگر موتر پیدا نمی شود که باید مسیرم را تغییر بدهم و از چندین موتر استفاده کنم که به دفترم برسم.

این شهروند خاطر نشان کرد که چالش جدی دیگر  نا امنی است و از این که راننده بر مسافر و مسافر بر راننده اعتماد کرده نمی تواند، به دلیل افزایش آمار سرقت و جرم های جنایی است.

در بارۀ مشکل ترانسپورتی شهروندان، معروف علیزی، مسوول هماهنگی با رسانه ها در شاروالی کابل گفت: ما ایستگاه های شهری را برای عملی کردن پروژه های وزارت ترانسپورت آماده کرده ایم و در مدت کمتر از یک ماه بس های شهری نیز فعال خواهد شد.

باید وزارت ترانسپورت در زمینه اقدام کند و بس های شهری را برای حل مشکل ترانسپورتی شهروندان به کار بیندازد.

فرشته نجیب، خبرنگار افتخاری آژانس باختر؛ برای دریافت پاسخ وزارت ترانسپورت در زمنیۀ مشکل ترانسپورتی شهروندان با آن که با حکمت الله قوایچ چندین بار از طریق تیلفون تماس بر قرار کرد، اما او حاضر به پاسخ گویی نشد.

به هر صورت، مسوولان باید بدانند که در مسندی که تکیه زده اند و از مزایایی که مستفید اند، همه امانت و ملکیت مردم است و آنان فقط خدمتگار مردم اند.

باید مسولیت شان را در برابر مردم به بهترین وجه ادا کنند و صادقانه از امکانات، برای رفع مشکل مردم استفاده برند.

نبود ترانسپورت شهری چالشی است که سال هاست شهروندان کابل به آن مواجه اند.

پس بر مسوولان است که به مردم دل بسوزانند و به رفع آن تلاش کنند.

فرشته نجیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا