جهان

چین از شیوع مجدد ویروس کرونا هشدار داد

بیجینگ/ وی او ای/ ۲۹جوزا/ باختر
چین سطح هشدار شیوع ویروس کرونا را افزایش داد و بیش از۶۰ درصد پروازها یعنی۱۲۵۵ پرواز را به میدان هوایی بیجینگ، لغو کرده است.
کای کی، منشی حزب کمونیست چین دیروز در یک کنفرانس خبری با اشاره به شیوع سریع ویروس کرونا در بیجینگ، وضعیت آن شهر را "بسیار زیاد وخیم" توصیف کرد و گفت که "زنگ خطر" به صدا درآمده است.
مقام‌های چینی در ماه مارچ اعلام کردند که شیوع ویروس کرونا در آن کشور مهار شده است و پیروزمندانه از آغاز دوبارۀ فعالیت تشبثات خبر دادند.
ویروس کرونا نخست در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین شایع شد و به سرعت به سرتاسر جهان گسترش یافت و همه‌گیری مرگباری به وجود آورد.
بر اساس آمار پوهنتون جانز هاپکینز ایالات متحده امریکا تا صبح امروز شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان به بیش از ۸  میلیون و ۴۰۵ هزار نفر رسیده است که از آن میان ۴۵۱ هزار و ۳۸۳ نفر جان باخته اند.
با اینحال، کارشناسان صحی به این باور اند که آمار دقیق مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از کووید۱۹ در جهان بیشتر از آنچه است که گزارش می‌شود، زیرا به باور متخصصان بسیاری از بیماران کووید۱۹ آزمایش نمی‌شوند و ابتلا و مرگ آنان ثبت ناشده باقی می‌ماند.
ایالات متحدۀ امریکا بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را گزارش داده است و تا صبح امروز شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور به دومیلیون و ۲۳۴ هزار  و۴۷۱ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۱۹ هزار و ۹۴۱ نفر رسیده است.
در شماری از ایالت‌های امریکا مثل تگزاس، فلوریدا و اریزونا بازگشایی تشبثات و از سرگیری فعالیت‌های تجارتی با افزایش چشمگیر واقعات جدید ویروس کرونا توام بوده است.
در کوریای جنوبی، نیز مقام‌ها از واقعات جدید ابتلا به کووید۱۹ خبرداده اند که به گفتۀ مقام‌ها بیشتر این واقعات با بازگشایی اماکن عامه چون کلب‌های شبانه، کلیساها و گردهمایی ها ارتباط داشته است.
در دیگر کشورها مثل برخی کشورهای اروپای غربی، هند و ایران نیز از سرگیری تشبثات، توام با افزایش واقعات جدید ویروس کرونا بوده است
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا