امنیت

ادامه درگیری ها در شهر کندز

کندز باختر 17 میزان
نبرد ها در بخش های از شهر کندز ادامه دارد ونیروهای دولتی نتوانسته اند بخش های بیشتری را از نزد طالبان پس بگیرند اما عملیات های پاکسازی کامل این ولایت ادامه دارد .
مقام های امنیتی علت کندی عملیات را ماین گذاری  جاده ها و جا گرفتن طالبان در منازل مسکونی می گویند .
گزارش ها می رسانند که باشند گان شهر  کندز در وضعیت بد قرار دارند و از حکومت می خواهند تا به این وضعیت پایان  داده و ولایت شانرا امن بسازد .
گفته می شود، هزاران باشنده  کندز از بهر نا امنی ها و نبردهای اخیر دراین ولایت بیجا شده اند و به کمبود  غذا ، آب و سرپناه  روبرو اند .
مقام های محلی کندز می گویند  که نیروهای امنیتی  توانستند که  دیشب بخش های از شهر کندز را از جمله خواجه مشتند، بندر کابل و حوزه اول امنیتی را بدست گیرند، اما گفته می شود که طالبان هنوز هم اداره برخی از بخش ها را در حومه شهر کندز از جمله بندر خان آباد، زاخیل و ناصری ها را به دست دارند.
منابع می گویند، دو صد طالب مسلح کشته شده اند و نزدیک به بیست نیروی امنیتی افغان در نبرد جام شهادت نوشیده اند .
باشند گان شهر کندز می گویند که طالبان از بخش های از این شهر از جمله جاده میدان هوایی بیرون شدند  و برخی از دکان ها روز جمعه باز شده بود .
درهمین حال خبرنامه که از سوی سازمان عفو بین الملل بروز 5 شنبه به نشر رسیده در آن از حکومت افغانستان و از گروه طالبان خواسته شده تا راه انتقال کمک های بشر دوستانه به این ولایت را باز کنند و زمینه انتقال کمک ها را فراهم  سازند .
درخبرنامه همچنان گفته شد هزاران تن درکندز درحالی زندگی می کنند و به کمک نیاز دارند طالبان نباید از مردم محل به حیث سپر استفاده کنند.
همچنان  مسوول این سازمان گفت، غیر نظامیان  درکندز یک بار دیگر دریک وضعیت بد قرار دارند و درصورتی که گروه های درگیر جنگ اجازه ندهند که به این باشند گان کمک های لازم فراهم گردد به زودی شاهد بحران انسانی دراین  ولایت خواهیم بود .
درهمین حال برخی از داکتران به این سازمان گفته اند که از بهر کمبود سهولت ها و وسایل برخی از مریضان به ولایت های که در همسایه گی کندز قرار دارند  فرستاده  شده، اما معلوم نیست که این مریضان توانسته اند از راه های که پر از خطر وتهدیدات خود شان را به جا های  مورد برسانند یا خیر؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا