جهان

ادامه نگرانی از بحران مالی یونان

کابل باختر 20 جدی

آلمان و فرانسه خواهان تغییر قرارداد اتحادیه اروپا و پیش‌بینی اقدام‌های تنبیهی برای کشورهایی هستند که کسری بودجه دارند. انتظار می‌رود با این تغییرات کشورهای حوزه‌ی یورو و دیگر اعضای اتحادیه اروپا نظم و مسئولیت بیشتری در مورد تنظیم بودجه داشته باشند. قرار است در مورد این پیشنهادها تا پایان ماه مارس سال جاری تصمصم‌گیری شود. بریتانیا از معدود کشورهای اروپایی است که از این طرح استقبال نکرده است.

بنا بر گزارش‌ها، بحران مالی و اقتصادی در یونان و چگونگی تامین منابع مالی چتر حمایتی اتحادیه اروپا از دیگر مسائلی است که مرکل و سارکوزی درباره آن به بحث خواهند پرداخت. پیش‌بینی می‌شود موضوع تنزل رتبه اعتباری فرانسه و برخی دیگر از کشورهای اروپا از سوی موسسه‌های بین‌المللی اعتبار سنجی نیز در این ملاقات مطرح شود.

روزنامه آلمانی "تاگس‌تسایتونگ" به نقل از گرهارد شیک، سخنگوی اقتصادی فراکسیون سبزهای آلمان نوشت، تدبیرهای اخیر از جمله بخشودن ۵۰ درصد از بدهی‌های دولت یونان به حل درازمدت معضل مالی این کشور نخواهد انجامید. او احتمال می‌دهد که حل بحران یونان تعهدات مالی جدیدی بر گردن مالیات‌‌دهندگان آلمانی بگذارد. ختم- مینوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا