سیاست

دومین دور نشست مشورت¬های سیاسی افغانستان ترکیه برگزار شد

کابل باختر 14 حمل
دومین دور نشست مشورت¬های سیاسی میان وزارت¬های امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری ترکیه به ریاست معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و معاون وزارت امور خارجه ترکیه درانقره برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، این نشست به منظور بررسی و گفتگو پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه، همکاری¬های منطقه¬یی و بین¬المللی، تحولات اخیر در منطقه، چالش¬های امنیتی و تهدیدهای مشترک، برگزار گردیده است.
در این نشست، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با یادآوری از روابط نیک، دوستانه و تاریخی میان دو کشور، از همکاری¬های جمهوری ترکیه در یک و نیم دهه اخیر با افغانستان سپاسگزاری نمود. موصوف همچنان با اشاره به تهدیدهای مشترک علیه کشورهای منطقه، از جمله تروریزم، افراط¬گرایی خشونت¬آمیز، و اقدامات مخرب داعش، بر ضرورت افزایش همکاری¬ها میان دو کشور تأکید نمود.
متعاقباً، امید یالچین معاون وزارت امور خارجه ترکیه بر تداوم همکاری-های آن کشور با افغانستان تأکید نمود، افزود که مردم و حکومت ترکیه خواهان صلح و ثبات دایمی در افغانستان بوده و از هر نوع تلاش برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت می¬کنند و در این راستا آماده همکاری همه¬جانبه می¬باشند.
در نشست مذکور، طرفین روی آخرین تحولات و موضوعات مورد علاقه در منطقه، از جمله روند صلح در افغانستان، حضور داعش در منطقه و تهدیدهای مشترک امنیتی، نیز صحبت و تبادل نظر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا