اقتصاد

انگلستان چهل وهفت میلیون پوند به افغانستان کمک کرد

کابل/ باختر/6قوس
وزارت مالیه دیروز قرارداد مالی به ارزش چهل وهفت میلیون پوند که از طرف انگستان کمک شده است، را امضأ نمود که هدف آن تقویت و رشد تعلیم و تربیه مبتکرانه دختران غریب افغانستان خوانده شده است.
به اساس معلومات  ریاست نشرات وزارت مالیه به آژانس باختر، از طریق این پروژه درمجموع دوصدو پنجاو پنج هزار دختر، به صورت مستقیم و غیر مستقیم الی سال 2016 از مزایای این برنامه مستفید خواهند شد، که از طرف نهاد خیریه " مشکلات تعلیمی دختران انگلستان" کمک شده و نیز امضای این قرار داد به این معنی است که این پروژه از همین روز آغاز به کار می کند.
به گفته منبع، در مراسمی که به همین مناسبت که در سفارت بریتانیا در کابل برگزار شده بود، داکتر عمر زاخیلوال وزیر مالیه، همایون رسا معین سواد حیاتی وزارت معارف و جاستین گریتینگ وزیر انکشافی انگلستان، حضور داشتند.
در جریان امضای این قرارداد وزیرمالیه گفت: سرمایه گذاری در بخش تعلیم و تربیه برای دختران یکی از اولویت های حکومت افغانستان بوده و ما از بریتانیا برای ادامه حمایت های سخاوتمندانه شان برای انکشاف افغانستان سپاسگزار هستیم".
بعدأ وزیر انکشافی انگلستان گفت: "تعلیم وتربیه در افغانستان پیشرفت خوبی داشته که مردم انگلستان در رشد آن شامل بوده است، همه ساله تعداد زیادی اطفال در مکاتب حضور میابند، مکاتب جدید ساخته شده و معلمین بیشتری آموزش دیده اند".
همچنان معین سواد حیاتی وزارت معارف درصحبتی گفت ، پروژه های شامل این برنامه که تحت رهنمایی مستقیم وزارت معارف از سوی همکاران انکشافی این وزارت است در 19 ولایت عملی می شود .
نهاد خیریه "مشکلات تعلیمی دختران انگلستان"  برای میلیون ها دختر محروم جهان کمک کرده است تا زندگی خود را از طریق تعلیم وتربیه بهبود بخشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا