آموزش

برخی ازشاگردان معارف کشور بخاطرصحت یابی ملاله یوسفزی دعا کردند

 

کابل باختر22 میزان

شاگردان مکاتب و مدارس در سراسر کشور امروزمراسم دعا خوانی را بخاطر صحت یابی ملاله یوسفزی برگزار نمودند.

به گزارش آژانس باختر، ملالی یوسفزی هفته گذشته درصوات مورد سوء قصد اشخاص مسلح و دشمنان کور دل علم و معرفت، در منطقه سوات خیبر پشتونخواه پاکستان قرارگرفت وزخمی شد.  

شاگردان معارف کشورضمن دعا بخاطر شفای وی این عمل جنایت کاران را  به شدت تقبیح و محکوم نمودند.

در محفلیکه به همین مناسبت در صحن لیسه رابعه بلخی شهر کابل تدویر یافته بود، شاگردان قهر و انزجار خود را از همچو اعمال تروریستی خشوت علیه اطفال معصوم و منجمله به جان ملاله یوسفزی و دو تن همصنفانش را به شدت ابراز کرده و این عمل بزدلانه را نکوهش نمودند.

همینگونه شاگردان به رسم همبستگی به ملالی یوسفزی، دست تضرع به دربار پروردگار عزوجل بلند نموده و صحت مجدد را برای وی استدعا کردند.

دراین محفل فاروق وردک وزیرمعارف ازقهرمانی های ملاله یوسفزی یاد نمود که درتداوم مبارزات ملالی میوند و صدها ملالی های آزادیخواه وطن ما  که صدا خویش را علیه ظلم و معارف ستیزی بلند نموده و خواسته حق اسلامی، طبیعی و بشری خود را از آنعده زورگویان بی معرفت که در تضاد با احکام دین مقدس اسلام در حرکت اند، بگیرند.

همچنان به همین مناسبت محفلی درلیسه عالی ستاره برگزارگردید واشتراک کننده گان محفل ضمن تقبیح ومحکوم نمودن عاملین حادثه که باعث زخمی شدن ملالی یوسفزی شد، بخاطر صحت یابی مجدد وی به درگاه رب العزت دعا نمودند.

به همین ترتیب محفل ختم قران عظیم الشان درلیسه ابوالقاسم فردوسی برگزار گردیده وخاتمین از بارگاه خداوند عزوجل صحتمندی مجدد ملاله یوسفزی را استدعا نمودند.

همینگونه اداره  لیسه نسوان سردار محمد داود خان شهید نیز با ارسالی نامه ای، حمله تروریستی بالای ملاله یوسفزی را محکوم نموده است.

همچنان در ليسه ها و مكاتب مركز و ولايات كشور به خاطر شفا يابي ملاله دعا نموده و خواهان به مجازات عاملين اين حادثه شوم گرديدند.

ملاله یوسفزی 14 ساله یکی از شاگردان مکتب و پیشگامان حقوق بشر است که نخواست مکاتب اناثیه به روی دختران در مناطق سوات و پشتونخواه پاکستان به روی دختران بسته شود، بناءً به مبارزات و تحریر مقالات پرداخت و از این رهگذر از حق طبیعی انسانی و اسلامی خود و سایر اطفال هم سن و سالش دفاع نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا