سیاست

شورای جوانان ولسوالی بگرام از موضع سیاسی احمدضیا مسعود اعلام حمایت کرد

کابل باختر 30 حمل
اعضای شورای جوانان ولسوالی بگرام ولایت پروان، در ملاقات با نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور، از برنامه‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی احمد ضیا مسعود اعلام حمایت کردند.
به گزارش آژانس باختر، آنها همچنان خواهان توجه به مشکلات جوانان این ولسوالی شده گفتند، شورای اجتماعی جوانان بگرام به خاطر ایجاد همگرایی و وحدت بین مردم به ویژه جوانان ایجاد شده و تلاش می کنند تا جوانان را برای فراگیری آموزش، مبارزه با تند روی و اتحاد بسیج کنند.
احمد ضیا مسعود نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور، پس از شنیدن مشکلات اعضای شورای جوانان ولسوالی بگرام ولایت پروان، بیان داشت که جوانان به عنوان آینده سازان کشور میتوانند، تغییرات مثبتی را در ساختار های اجتماعی، سیاسی و زند گی مردم به وجود آورند.
از سوی هم از سهم گیری جوانان در مسایل سیاسی کشور ستایش کرده گفت که جوانان در حالی که در ساختار های اجتماعی کشور حضور دارند، بر پر رنگ شدن حضور شان در مسایل سیاسی و تصمیم گیری های کشوری تلاش نمایند تا مسوولیت شان را در قبال مردم، وطن و ارزش های تاریخی شان درک و ادا کنند.
طبق یک خبر دیگر: احمد ضیا مسعود، نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور در اموراصلاحات و حکومت‌داری خوب، با نعمان اردوغان رییس مکاتب افغان – ترک در افغانستان، دیدار نمود.
رییس مکاتب افغان-ترک در افغانستان، از فعالیت های آموزشی شان به نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور، معلومات ارائه کرده بیان داشت که مسئولان مکاتب  ترک، تا هنوز حدود بیست مکتب را در افغانستان ایجاد کرده اند که برای آموزش کودکان افغانستانی فعالیت دارند.
رییس مکاتب افغان-ترک، گفت در کنار برنامه‌های آموزشی این مکاتب، اخیرا آن‌ها برنامه ای را برای کمک به افراد نیازمند طرح کرده اند که مطابق آن، به جوانان و نوجوانان نیازمند، آماده گی کانکور به  صورت رایگان تدریس می شود که برای ورود آن ها در پوهنتون ها و موفقیت در کانکور امسال، نتیجۀ موثر داشته است.
به گفتۀ رییس مکاتب افغان-ترک، در حدود 9000 هزار شاگرد از سراسر افغانستان در این مکاتب مصروف آموزش هستند و ریاست مکاتب افغان – ترک در قسمت کمک به آسیب دیده گان در ولایات مختلف، برگزاری نمایشگاه های تجارتی از تولیدات کشور های مختلف در افغانستان، نیز تلاش کرده است.
نمایندۀ فوق‌العادۀ رییس جمهور از فعالیت‌های آموزشی مکاتب افغان-ترک و دیگر همکاری‌های کشور دوست ترکیه در افغانستان سپاسگزاری نموده گفت که کمک‌های کشور ترکیه در بخش آموزش و پرورش نشان دهندۀ دوستی مردم ترکیه با مردم افغانستان است و این همکاری‌ها برای تداوم و تقویت رابطه دو کشور بسیار موثر می‌باشد.
احمد ضیا مسعود، همچنان از رییس مکاتب افغان – ترک خواست تا زمینه‌های بیشتر آموزشی را برای جوانان و نوجوانان آسیب دیده در مرکز و ولایات فراهم سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا