سیاست

رییس ولسی جرگه: ادامه فساد اداری و نا امنی برای مردم افغانستان غیر قابل تحمل است

کابل 17 قوس باختر
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در دیدار با سفیر اتحادیۀ اروپا مقیم کابل،بر مبارزه پیگیر علیه تروریزم به عنوان دشمن مشترک بشریت تاکید کرد.
دفتر مطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر خبر داد، در این ملاقات رئیس ولسی جرگه از کمک های  اتحادیۀ اروپا در بخش های مختلف در ده سال گذشته با دولت و مردم افغانستان امتنان نموده و با یادآوری از جان باختن سربازان کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا در مبارزه علیه تروریزم در افغانستان، تروریزم را دشمن مشترک همۀ بشریت دانست.
او گفت که افغانستان هنوزهم در جمع  کشورهای است که در آن فساد اداری وجود دارد و تداوم این وضعیت و نیز ادامۀ ناامنی و خشونت ها برای  مردم افغانستان غیر قابل تحمل می باشد.
سفیر اتحادیۀ اروپا ، نقش پارلمان را در عملی شدن دموکراسی، جلوگیری از چالش ها و تحکیم حاکمیت قانون در کشور مهم بیان نموده، افزود که می توان با تصویب قوانین و عملی نمودن صلاحیت ها و وظایف، بر کاستی ها و نواقص فایق آمد.
هردو جانب روی، همکاری های دوجانبۀ پارلمانی، چگونگی امضای پیمان امنیتی افغانستان با ایالات متحدۀ امریکا و دست آوردهای ده سالۀ افغانستان در بخش های مختلف و عملی کردن تعهدات افغانستان و جامعۀ جهانی در کنفرانس توکیو هم به صورت مفصل صحبت و تبادل نظر نمودند.
رئیس ولسی جرگه همچنین تأکید کرد که پس از امضای پیمان امنیتی میان ایالات متحدۀ امریکا و حکومت افغانستان، شورای ملی در زمینه، تصمیم لازم اتخاذ خواهد کرد.
ابراهیمی همچنین در رابطه به تأمین صلح اظهار داشت که صلح یک ضرورت مبرم مردم افغانستان و جهان است و کشورهای جهان باید در امر مبارزه با تروریزم که دشمن مشترک می باشد، مبارزۀ قاطعانه نمایند و نیز هم پیمان های افغانستان جلو هرگونه مداخلۀ بیرونی در قبال افغانستان را بگیرند.
طبق یک خبر دیگر:
رئیس ولسی جرگه در ملاقات با هیئت دفتر انستیتیوت ملی دموکراتیک(NDI)،
از فعالیت های آن انستیتیوت در راستای رشد  و توسعۀ دموکراسی استقبال نموده، ضمنا"فعالیت های آنان را در  افغانستان مؤثر و ارزنده دانست.
رئیس ولسی جرگه پیرامون برگزاری انتخابات و چالش های فرا راه ناشی از ناامنی ها، مداخلات برخی کشورهای همسایه، کم رنگ بودن نقش زنان، توزیع کارت های رأی دهی بیشتر از حد نفوس در برخی ولایات، سردی هوا در روز برگزاری انتخابات در برخی ولایات آن صحبت نموده، گفت که با تصویب قانون انتخابات و قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی زمینۀ برگزاری انتخابات آماده می باشد.
رئیس ولسی جرگه نقش آگاهی عامه را از طریق دولت و سازمان های غیر دولتی در امور انتخابات مؤثر دانسته، تأکید کرد که باید در این زمینه فعالیت های جدی صورت گیرد.
آقای ابراهیمی در حالیکه از گزینش اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی مطابق قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی اظهار خرسندی کرد، افزود که این موضوع، نشان دهندۀ خودکفایی افغانستان می باشد.
هیئت انستیتیوت ملی دموکراتیک(NDI) نیز ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با رئیس ولسی جرگه، پیرامون رشد و تقویت دموکراسی در افغانستان و نقش پارلمان در برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه صحبت نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا