امنیت

هشدارنظامیان پاکستان به طالبان مسلح

کابل باختر 4 جوزا
نظامیان  پاکستان به طالبان مسلح هشدار داده اند یا به روند صلح  رو آورند  ویا منتظر پیامد حملات شان باشند.
برخی رسانه ها این هشدار را درست زمانی از قول  اردوی پاکستان  نشر کرده اند ، که طالبان مسلح  درافغانستان فصل جدید  جنگهای بهاری  شان را زیرنام  عملیات " عزم " دربسیاری  از مناطق  کشور آغاز  کرده اند ودست  آورد هم نداشته اند .
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: روایت های در بازی  جنگ وفریب  درسه دهه اخیر درافغانستان  زیاد است ، یکی از این روایت ها حمایت  بی دریغ حلقه های خاص درپاکستان  از طالبان مسلح است .
هرگاه نظامیان پاکستان به آنچه به عنوان  هشدار به طالبان گزارش کرده اند عمل کنند ، مسلمأ این روایت ها جایش  را عوض می کند  و بستر بی اعتمادی  نسبت پاکستان  آهسته ، آهسته  چیده می شود.
رئیس جمهور غنی دراین  راستا گامهای عملی برداشته وبارها از مقامات  پاکستان  وطالبان  خواسته است که از رو ند صلح  درافغانستان  حمایت کنند.
گرچه شماری از کارشناسان، سیاست تضرع را از گوشه ای ضعف تعبیر می کنند ، اما  درین مورد  باید به هشدار های  نظام نیز  توجه کنند ، زمامداران  کشور پیوسته تلویحأ گفته اند که زورگویی نتیجه  ندارد آغاز حملات طالبان  در برخی از مناطق  افغانستان  وسرکوب آنان توسط نیروهای شجاع کشور می رساند که دعوت  به صلح  وروند  گفتگو  از سرضعف نیست .
به هرصورت  رئیس جمهور کشور بیشتر  به عمل نگاه می کند. بسیار گفته شده است ، اما اکنون دیده شود که آیا نظامیان پاکستان به آنچه میگویند  عمل می کنند یا نه !

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا