اخبارجهان

آمار مبتلایان کرونا در هند از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت

دهلی جدید/ایرنا/15 ثور/باختر

 موارد جدید ابتلا به کرونا و قربانیان این بیماری در هند با سرعت نگران کننده یی درحال افزایش است و کارشناسان تخمین می‌زنند تا چند هفته آینده اوضاع بحرانی در هند ادامه خواهد داشت.

به گزارش آژانس باختر به نقل از ایرنا، وزارت صحت هند روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که  ۳۵۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا و ۳ هزار ۴۰۰ فوتی در آن کشور به ثبت رسیده است.

به این ترتیب بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری هند به این ویروس همه گیر مبتلا شده‌اند. در سه ماه گذشته آمار ابتلا به این ویروس در هند سه برابر شده است درحالی که قربانیان آن نیز به ۲۲۰ هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری “ای ان آی” در این خصوص نوشت: اگرچه این آمار رسمی کرونا در هند است اما تخمین زده می‌شود که آمار غیر رسمی بسیار بالاتر از این ارقام باشد چون ثبت همه موارد جدید به خصوص در مکان‌های دور افتاده روستایی امکان پذیر نیست.

در دو هفته گذشته هند شاهد مرگ بیماران کرونایی در بیرون شفاخانه‌های بحران زده و سوزاندن و دفن اجساد در بیست و چهار ساعت شبانه روز در نقاط مختلف آن کشور بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش شدید مبتلایان به کرونا در هند را نوع جهش یافته آن و همچنین سو مدیریت حکومت در برگزاری مراسم بزرگ مذهبی هندو و تبلیغات انتخاباتی در چندین ایالت دانسته‌اند.

سرعت انتقال و ثبت موارد جدید در هند بالاتر از هر نقطه در جهان است و یادآور این امر است که بحران کرونا هنوز تمام نشده است.

موج کشنده کرونا بر جامعه هند تاثیر مخربی داشته است به شکلی که بر اساس گزارش رسانه‌های هندی، تعداد کودکانی که پدر و مادر خود را به دلیل کرونا از دست داده‌اند به شدت افزایش یافته است.

بحران کرونا در هند درآمد بسیاری از خانواده‌ها در این کشور را کاهش داده و بسیاری دیگر را به زیر خط فقر کشانده است.

راهول گاندی رهبر حزب مخالف کنگره ضمن انتقاد از حکومت هند اعلام کرد در این مرحله تنها راه حل جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کرونا قرنطین سراسری در آن کشور و همچنان درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی برای اقشار کم درآمد است.

هم اکنون چندین ایالت هند از جمله دهلی ،ماهاراشترا، گجرات، بیهار و غیره در قرنطین یک ماهه قرار دارند.

هند در سال گذشته یکی از طولانی‌ترین و سختگیرانه‌ترین قرنطین‌های سراسری در جهان را عملی کرد.فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا