جهان

رییس تحریک عوامی پاکستا ن اتحاد ضد دولتی رارهبری میکند

اسلام آباد/دان/2سرطان/باختر
طاهر القادری رییس تحریک عوامی پاکستان اعلام کرد که با رسیدن به آنکشور اتحاد ضد حکومتی را  با شاخه مسلم لیگ قائد وسایر احزاب سیاسی رهبری میکند.
به گزارش آژانس باختر به نقل ازروز نامه دان چاپ پاکستان،قادری در نخستین لحظات ورودش به پاکستان  از درگیری بین پولیس و طرفداران این حزب در هفته گذشته که منجر به کشته شدن حد اقل هفت تن بشمول دوزن در شهر لاهور شده بود به عنوان چالش یاد کرد .
حکومت قیودات مبنی بر اجتماعات بیشتر از چهار نفر را وضع کرده است ومسیر میدان هوائی اسلام آباد را مسدود نموده است اما طرفداران تحریک عوامی در حمایت از قادری در شهر های مختلف تظاهرات را راه اندازی کرده اند.
به نوشته منابع خبری فعالان سیاسی و هواداران جنبش مردمی منهاج القرآن که برای استقبال از محمد طاهر القادری، رییس آن حزب در اطراف میدان هوائی اسلام آباد تجمع کرده بودند با نیرو های امنیتی درگیر شده و با عبور از موانع امنیتی بطرف میدان هوائی حرکت کرده اند.
در این درگیری حداقل چهل نفر شامل پولیس زخمی شده.
طاهر القادری، رییس حزب جنبش مردمی سازمان منهاج القران و حامیان این حزب به حیث جناح مخالف حکومت پاکستان از حکومت نواز شریف صدراعظم پاکستان در رسیده گی بر امور کشور انتقاد کرده و آن چه را که آنان انقلاب مردمی در پاکستان می خوانند برای آنکشور ضروری دانسته اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا