جهان

ابراز پشیمانی پاکستان از همکاری با امریکا

منابع خبری بین المللی – باختر16 حمل
مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: همراهی اسلام آباد با واشنگتن، آمریکا را به قدرت جهانی تبدیل کرد، ولی این همکاری بهای سنگینی برای پاکستان داشت.
ایرنا 'ناصر خان جنجوعه' در سخنرانی در نشست بین المللی مبارزه با تروریسم در اسلام آباد که از سوی اداره ملی مبارزه با تروریسم پاکستان در حال برگزاری است، گفت: ما در بحث افغانستان، آمریکا و کشورهای غربی را همراهی کردیم و علیه طالبان در کنار واشنگتن ایستادیم اما نتیجه آن، حمله طالبان به پاکستان بود.
وی خطاب به شرکت کنندگان در این نشست بین المللی گفت: اگر ما آمریکا را همراهی نمی کردیم، آیا افغانستان از شر ترویست ها آزاد می شد، آیا با حضور شوروی در افغانستان آیا آمریکا تبدیل به قدرت جهانی می شد؟
مقام ارشد دولت پاکستان افزود: تروریست ها جایی در پاکستان که بیشترین فداکاری را در جنگ علیه تروریسم ارائه کرد ودر تفکرات مردم آن ندارند.
وی گفت: کشورهای دنیا اگر می توانند در منطقه مرزی بسیار دشوار پاکستان و افغانستان یا مرزهای مرتفع علیه تروریسم بجنگند، آن را اعلام کنند، ولی ما این کار را انجام دادیم.
به گزارش ایرنا ، آخرین روز نشست سه روزه بین المللی مبارزه با تروریسم به میزبانی اداره ملی مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) با حضور اندیشمندان، محققان و دیپلمات هایی از 55 کشور جهان امروز پنجشنبه در اسلام آباد در حال برگزاری است.
مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاکستان در نشست های افتتاحیه و پایانی این اجلاس جهانی سخنرانی می کنند.خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا