اخبارامنیت

رمضان خونین در افغانستان

کابل/ ۲۲  ثور/  باختر

وزارت داخله می گوید که در جریان ماه مبارک رمضان دو صد و پنجاه غیر نظامی در افغانستان کشته شده اند و در این مدت پنجصد غیر نظامی هم در رویداد های ضد امنیت زخم برداشته اند.

ارقام ارائه شده از سوی وزارت داخله نشان دهندۀ آن است که مردم افغانستان یک رمضان خونین را پشت سر گذاشته اند.

وزارت امور داخله گفته است هفت صد و پنجاه هموطن ما در جریان ماه رمضان و در پی فعالیت های ضد امنیت که طالبان عامل آن بوده اند یا کشته و یا زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، گفته است که طالبان در جریان ماه رمضان ۱۵ حمله انتحاری اجرا کرده‌اند و بیش از ۲۰۰ حلقه ماین را جاسازی و انفجار داده‌اند.

بیشترین تلفات انسانی ناشی از دو حادثه تروریستی است که در کابل و لوگر اتفاق افتاد٬ در انفجار موتر بمب در برابر یک مکتب دخترانه در کابل ۸۵ تن جان باختند و بیشتر از یکصد و پنجاه دانش آموز دیگری که همه افراد زیر سن بودند زخمی شدند٬ در لوگر در یک حمله اتحاری بیشتر از سی شهروند افغان جان دادند که بیشتر شان دانش آموزان بودند.

طالبان مکرر درخواست دولت افغانستان را برای تامین آتش بس در کشور در جریان ماه مبارک رمضان رد کردند٬ این گروه گفته است که جهاد در ماه رمضان فضیلت بیشتر دارد٬ مگر در این جهاد بیشتز کشته شدگان کودکانی بودند که از سیاست و حتا از شرایط جهاد چیزی نمی دانستند.

دولت  و رسانه با استدالی که دارند٬ طالبان را عامل بروز تلفات انسانی در ماه رمضان در کشور دانسته اند٬طالبان هم به نوبه خود دولت را عامل بروز تلفات انسانی در کشور می داند٬ این گروه از طریق وب سایت خود مدعی شده است که  در ماه رمضان در ۶۹ حمله نیروهای دولتی، ۲۰۵ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند٬ طالبان توضیح بیشتری در این مورد نداده اند.  صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا