سیاست

رئیس جمهور با بزرگان و نمایندگان لوی کندهار دیدار کرد

کابل  28عقرب  باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به سلسلۀ نشست های مشورتی در رابطه به صلح، شام امروز با بزرگان و نمایندگان لوی کندهار، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، ابتدا عبدلواحد رئیس بغران، محمد شفیق گل آغا شیرزی وزیر امور سرحدات و قبایل و نسیمه نیازی نمایندۀ مردم هلمند در ولسی جرگه به نمایندگی از دیگران صحبت نموده، از تلاش های رئیس جمهور در زمینۀ صلح ستایش کردند.
آنان گفتند که مذاکرات صلح باید بین الافغانی باشد و در بورد مشورتی صلح افراد موثر، با تجربه و متعهد حضور داشته باشند و به نمایندگان مناطق جنگ زده و زنان نیز در آن سهم داده شود.
بزرگان مذکور از رئیس جمهور به خاطر اینکه همواره در مسایل ملی و تصامیم و فیصله مهم با اقشار مختلف مردم و نمایندگان مشورت می کند، تشکر کرد.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، گفت که صلح خواست مهم مردم افغانستان و از اولویت های مهم حکومت می باشد، زیرا برای پایان دادن به بحران چهل سالۀ کشور و تامین صلح پایدار، مذاکرات بین الافغانی حتمی است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که برای صلح به سطح ملی، منطقوی، بین‌المللی و کشورهای اسلامی اجماع و فضا فراهم شده است. وی افزود که افغانستان، سرزمین مشوره و جرگه می باشد و ما روی هر موضوع ملی با اقشار و نمایندگان مردم مشورت می کنیم و از این طریق با همکاری مردم ما به گونه آسان‌تر به صلح پایدار و باعزت دست یافته می توانیم.
رئیس جمهور کشور گفت که هدف معلوم است، اما مسیر باید بیشتر روشن شود. وی افزود که هدف ایجاد بورد مشورتی، آمادگی برای مذاکرات و پیدا نمودن آدرس مشخص به منظور موفقیت صلح و مذاکرات بین الافغانی می باشد.  ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا