اخبارجهان

سقوط طیاره روسی؛ تمامی ۲۸ مسافر کشته شدند

مسکو/ بی بی سی /۱۶سرطان/باختر

به گزارش رسانه‌های روسیه، لاشه طیاره یی که با ۲۸ مسافر در شرق آن کشور سقوط کرد، پیدا شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که در این سانحه همه سرنشینان طیاره جان خود را از دست داده‌اند؛ این طیاره از شهر پتروپاولوسک-کامچاتسکیی در شرق آن کشور به سمت پالانا در حرکت بود.

پالانا در حاشیه دریای اختسک در جنوب شرقی روسیه واقع شده است.

پیش از یافت شدن لاشه، مقامهای محلی گفته بودند این طیاره از صفحه رادار محو شده است.

گفته شده طیاره ی آنتونوف-۲۶ پیش از فرود در مقصد ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داده بود؛ هوای مقصد در زمان سقوط طیاره ابری گزارش شده بود.

این طیاره که در آب سقوط کرد حامل ۲۲ مسافر بود که گفته شده است یکی از آنها کودک بود و همچنان ۶ عمله پرواز داشت.

شاروال شهرپالانا، که مقصد این طیاره بود هم از سرنشینان این طیاره بود.

خبرگزاری اینترفکس روسیه می‌گوید این طیاره پس از برخورد به صخره و زمانی که خود را آماده فرود می‌کرده است  و در شرایط دید کم بوده است، دچار سانحه شده است.

روسیه در سالهای اخیر کارنامه ایمنی هوایی خود را ارتقا داده است ولی به گفته کارشناسان این حوزه هنوز مشکلات متعددی درباره نگهداری و ایمنی بخش هوایی این کشور به چشم می‌خورد.

طی سالهای گذشته چندین سانحه هوایی در روسیه اتفاق افتاده است؛ در ماه مه ۲۰۱۹ یک طیاره “سوهو” متعلق به شرکت “ایرفلوت” در باند میدان هوایی مسکو آتش گرفت و ۴۱ مسافر آن کشته شدند.

بعضی رسانه‌های روسی می‌گویند طیاره که امروز دچار سانحه شد، از سال ۱۹۸۲ میلادی در پرواز بوده است.

این نوع طیاره که هنوز برای مقاصد نظامی و جابجایی مسافر از آن در چندین کشور مورد استفاده است، از ۵۰ سال پیش و در دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق مورد استفاده بوده‌اند و سوانح متعددی داشته‌اند.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا