سیاست

پاکستان دشمن امریکا نیست

کابل باختر – اول حمل
یک عضو کانگرس امریکا پاکستان را منبع مشکلات امریکا دانسته است.
دنارد هر باکر عضو کانگرس امریکا گفته است که پاکستان منبع عمده مشکلات برای امریکا است و بنابر خوشبین بودن اينکه پاکستان تغیير خواهد کرد ویک همکار مطمین خواهد بود .
اظهارات باکر درحالی انجام میشود که یک کمیته مشترک کانگرس امریکا روز سه شنبه گذشته چهار کارشناس مسایل افغانستان وپاکستان را فرا خواند تا پیرامون آینده روابط امریکا با این دوکشور نظر دهند .
دناردهرباکر دراین مجلس با صراحت گفت: اعمالي از پاکستان سرزد که میرساند این کشور در دشمنی با امریکا قرار دارد. پاکستان اسامه بن لادن را پناه داد و برخلاف داکتر شكيل افریدی که امریکا را در پیدا نمودن اسامه کمک کرد، زنداني ساخت و تقاضا دولت امریکا را مبنی بر رهایی داکتر افریدی نادیده گرفت.
اظهارات دناردهرباکر درحالی بیان ميشود که قبلاً شماری دیگری از سیاستمداران امریکایی نسبت به عملکرد پاکستان درقبال امریکا واکنش نشان داد و گفته اند که این کشورتنها درفکر قابیدن پول امریکایان است، حتي باری لیون پنیتا وزیر دفاع امریکا به آدرس پاکستان گفت که این کشور باید روش مشخص را درقبال امریکا روی دست گیرد، درغیر آن کاسه امریکایان برای پاکستان لبریز شده است .
بر علاوه سیاستمداران امریکایی، مقامات و آگاهان سیاسی درافغانستان نیز گفته اند: پاکستان دریک بازی سیاسی با امریکا است وامریکا را در منطقه مصروف ساخته است.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا