سیاست

پـــــیام ، مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری بمناسبت هشتم ثور، بیست یکمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان

كابل 7 ثور باختر
پـــــیام ، مارشال محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری بمناسبت هشتم ثور،  بیست یکمین سالروز پیروزی جهاد مردم افغانستان
هموطنان گرامی، خواهران و برادران!
السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته!
مسرت دارم که به مناسبت بیست و یکمین سالروز پیروزی جهاد و مبارزه بر حق و آزادیخواهانۀ مردم آزاده، سربلند، مجاهد و مسلمان کشور عزیزم افغانستان،  به رهبران محترم جهاد، مجاهدان دلیر وکافه ملت مسلمان افغانستان تبریک و شــــــاد باش می گویم.

به این مناسبت به روان همه آنانی که در راه این مبارزۀ حق طلبانه و آزادیخواهانه جان های عزیز شان را از دست دادند و جام شهادت نوشیدند، اتحاف دعا می کنم.
همینگونه به همه خانواده های شهدای راه جهاد برحق مردم ما، به همه آنانی که در راه تحقق این داعیه والا و برتر انسانی و اسلامی معلول و معیوب شدند و به همه عزیزانی که عزیزان شان را در زندان های رژیم وقت از دست دادند، مراتب قدر دانی و سپاس خویش را  پیشکش کرده امیدوارم که خداوند به همه ایثار گران راه کشور عزیز مان پاداشی عظیم و اجری جزیر ببخشاید.
هموطنان گرامی!
مبارزه قهرمانانه تان برای آزادی و استقلال کشور عزیزما یکی از در خشان ترین صفحات تاریخ زرین معاصر کشور ما می باشد. این دوره خونین و افتخار آفرین هرچند با درد و آلام بیشماری بر مردم ما گذشت اما نشان داد که حماسه، رشادت و دلاوری  برای پاسداری و دفاع از ارزش های دینی، اجتماعی و اخلاقی در نزد مردم ما به یکی از الگو های تغيیر نیافتنی مبدل شده است که مردم ما را به جهانیان می نمایاند.
شما با همان ویژه گی ها به مصاف با دشمنانی برخاستید که به  نیرو و قدرت بر تر نظامی شان در دنیا می نازیدند و خود را شکست نا پذیر می دانستند.
شما مردم آزاده و سر بلند کشور  بودید که در آن سپیده دمان خونین و تاریخی، با دست های خالی و با پاهای برهنه ولی با دلهای پر از ایمان و ایثارگری تان بپا ایستادید تا با جهاد تان برای جهان تاریخ نوینی را ورق بزنید و نام نامی خویش را جاودانه سازید.
اشغالگران اتحاد شوروی وقت،  آن روز ها شاید به خیزش های شما بی توجه بودند ولی دیری نگذشت که هیبت خیزش و قیام های مردم ما چنان بر دلهای شان تخم هراس افگند که هرگزش از یاد نخواهند برد.
هموطنان و خواهران و برادران!
جهاد بر حق مردم افغانستان در شرایطی راه افتاد که جهان گرفتار هیولای کمونیزم شده بود و امیدی برای رهایی از آن وجود نداشست.
مبارزه قهرمانان شما مردم آزادی دوست و سربلند بود که این زنجیر های وحشت و دهشت را در هم شکست و در نتیجه کشور های زیادی آزادی یافتند و به استقلال رسیدند.
امروز از آن زمان و از آن سپیده دم پیروزی بیست یک سال می گذرد – سپیده دمی که  از شفق خون چکان جهاد و مبارزه طلوع کرد  و به برکت همبستگی، اتحاد و همیاری مردم این سرزمین و رهبری داعیانه رهبران جهاد، به ثمر رسید.
هرچند توطیه ها و دسایس دشمنان مردم ما منجر شد که مردم ما نتوانند از ثمره های جهاد برحق شان طعم پیروزی را بچشند ولی جهاد ما جهانی نوین را به جهانیان به ارمغان آورد.
هموطنان گرامی!
امروز کشور ما در شرایط نهایت حساسی قرار دارد. امروز  نیز همانند روز های آغازین جهاد،  ما به همبستگی، اتحاد و دوستی میان همدیگر ضرورت داریم.
دست ها را برای اتحاد و دوستی با هم گره بزنید و برای پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها متحدانه کار کنید. تنها راه فایق آمدن بر دشواری های کنونی اتحاد، و حدت وهمدلی ملت افغانستان میباشد.
یک بار دیگر این روز فرخنده و پر میمنت را به همه هموطنان گرامی از صمیم قلب تبریک و تهنیت می گویم و برای آرامش روان همه شهدای گلگون کفن راه جهاد، آزادی و استقلال کشور عزیزم به درگاه خداوند بی نیاز دست دعا بلند می کنم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا