اقتصاد

تا یک سال کار احداث چهار پارك صنعتی در کشور خاتمه خواهد یافت

 

کابل 30 جدی باختر

مسوولین اداره حمایت از سرمایه گذاری در افغانستان میگویند چهار پارک صنعتی را در سالجاری میلادی در چهارولایت کشور احداث میکنند.

وفی الله افتخار رئیس اداره حمایت از سرمایه گذاری  به آژانس باخترگفت، که این پارک ها درولایات کابل، هرات، بلخ و ننگرهار احداث خواهد شد و روند توزیع زمین برای صنعت کاران در این پارکها بعد ازتکمیل زیربناها آغاز خواهد شد.

به گفته وفی الله  احتمالآ حدود سه هزار جریب زمین برای احداث یک پارک صنعتی در منطقه کمری ولایت کابل تثبيت گردیده که به دسترس صنعت کاران قرارداده میشود و در ولایت هرات بالای بخش چهارم  پارک صنعتی کار آغاز شده  وبه همین ترتیب در شهرهای مزارشریف و جلال آباد پارک های صنعتی احداث میگردد و در نظراست تا کارهای زیربنایی این پارکها انجام شود وبعدا" روند توزیع نمرات آن شروع گردد.

رئیس اداره  حمایت از سرمایه گذاری تصریح کرد که این پروسه ضرورت به وقت کافی دارد و احتمالآ الی یکسال رادربرگیرد.

رييس حمایت از سرمایه گذاری اضافه داشت كه وزارت تجارت وصنایع افغانستان طرحی را رویدست دارد که به اساس آن سهولت های لازم برای صنعت کاران فراهم خواهد شد و دراین پارک ها صرف زمين به صنعت کاران توزيع ميگردد ودیگران نمیتوانند ازآن استفاده نمایند.

وحید الله غازی خیل سخنگوی وزارت تجارت  میگوید طرح حمایت از  صنعت کاران مورد  تائید و تصویب شورای وزیران قرارگرفته و به زودی عملی میگردد و دولت افغانستان در تلاش است با افزایش تولیدات داخلی جلو واردات خارجی درکشورگرفته شود و آنعده صنعت کاران که میخواهند دراین روستا فعالیت  نمایند وسرمایه گذاری کنند زمین دراین پارک ها  بدسترس شان قرارداده میشود.

رئیس اتحادیه صنعت کاران مصمم است با  احداث این پارک های  صنعتی هزاران فابریکه تولیدی درکشورجدیدآ  به فعالیت آغاز خواهدکردکه روند فعالیتهای اقتصادی وسطح  بیکاري تغییر مثبت خواهدداشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا