سیاست

نظر مردم امریکا در قبال افغانستان

کابل 29 قوس / باختر
یک نظر سنجی  جدید درامریکا نشان میدهد که اکثریت  مردم امریکا حضور نیرو های جنگی را در افغانستان تائید نمی کنند .
به گزارش آژانس باختر، بر اساس نظرسنجی اسوشیتد پرس  پنجاه وهفت درصد  از مردم امریکا میگویند که اقدام امریکا در افغانستان  ازهمان مرحله ابتدا اشتباه  بوده وپنحاه و سه درصد مردم امریکا نیز معتقد اند  که روند خروج  امریکا  ازافغانستان  به کندی  انجام  میشود
هدف این نظر سنجی درجه بندی محبوبیت رئیس جمهور باراک اوباما در رسیدگی به مسایل سیاست خارجی و مسایل داخلی بشمول اقتصاد و مراقبت های صحی بود، نظر مردم عام ایالات متحده در قبال افغانستان، بازتاب یافت.
ادارۀ باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، اخیر سال ۲۰۱۴ را تاریخ خروج نیروهای بین المللی ازافغانستان تعین نموده است.
در این نظر سنجی نشان میدهد که اکثریت امریکایی ها خواستار خروج سریعتر قوا از افغانستان اند که پنجاه هفت درصد میگویندکه جنگ درافغانستان پس  از حملات دهشت افگنی سال 2001 احتمالا یک کار غلط بود.
در همین حال ۳۴ در صد با پیشنهاد ادارۀ اوباما در قبال خروج تدریجی نیروها هم نظر اند اما ۱۰ درصد این امریکایی ها گفته اند که تقسیم اوقات کنونی خروج عساکر، بسیار سریع است.
دراین  نظر سنجی فقط شانزده درصد مردم ابراز نظر کرده اند که سال آیند وضعیت درافغانستان  بهترخواهد شد اما سی ودو درصد میگویند  که وضعیت  در آن کشور بدتر خواهد شد .
به اساس گزارشات تاکنون حداقل سه هزار و چهارصد و چهار نیروی خارجی در افغانستان کشته شده اندکه حدود دوهزار و سیصد نفر از این کشته شدگان آمریکایی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا