سیاست

چین هیأت بلند پایه‌اش را به منظور بهبود همکاری‌های دو جانبه به افغانستان می‌فرستد

کابل باختر 18 اسد
محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی دیروز با لیوجینگ سونگ سفیر جمهوری مردمی چین، در کابل دیدار نمود.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی شورای امنیت ملی به آژانس باختر، دراین دیدار هر دو طرف روی تدوام توسعه و روابط دو جانبه میان هردو کشور صحبت نمودند و از پیشرفت‌های انجام شده در این راستا ابراز خرسندی کردند.
لیوجینگ سونگ سفیر جمهوری مردمی چین درکابل گفت که کشورش از روند صلح و مذاکرات به رهبری افغان‌ها پشتیبانی قاطع نموده و وعده سپرد که کشورش آماده هرگونه همکاری در این راستا می‌باشد. سونگ افزود که کشورش آماده همکاری و کار مشترک با افغانستان برای مبارزه در برابر تروریزم است.
مشاور شورای امنیت ملی کشور نقش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری مردمی چین را درسطح منطقه مهم دانسته و همکاری‌های صادقانه آن‌کشور در پیوند به روند صلح افغانستان را ستود. اتمر همچنان از پیشرفت‌ها در روابط سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان افغانستان و چین را نمونه خوبی از همکاری‌های منطقه‌یی دانست.
در این دیدار سونگ سفیر جمهوری مردمی چین گفت که چین آماده است تا در ادامه بحث‌ها و ملاقات‌ها در سطح بلند میان دولت‌های افغانستان و چین، یک هیأت بلند پایه‌اش را در آینده نزدیک به کابل بفرستد. وی تاکید کرد که این هیأت به منظور مذاکره در باره تعقیب فیصله‌ها و ادامه بحث و مذاکرات مرتبط به پشتیبانی از پروسه صلح در افغانستان و مبارزه در برابر تروریزم و نیز عملی کردن همکاری‌های سازمان همکاری‌های شانگهای با طرف افغان بحث و تبادل نظر خواهند کرد. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا