صحت

ویروس کرونا در هرات به زودی مهار می شود

هرات/ ۹حوت/ باختر
مسوولان اداره صحت هرات می گویند که انتشار ویروس کرونا در آن ولایت نزدیک به مهار شدن است و مبارزه با آن امیدوار کننده بوده است.
آنان گفتند که مبارزه با ویروس کرونا در آن ولایت نتیجه بخش است و انتشار آن به زودی به گونه کامل مهار می شود.
داکتر نذیراحمد دهگان مسوول کمیته مبارزه با ویروس کرونا در هرات٬ با ابراز این مطلب می گوید که تاکنون از مجموع چهارده واقعه مشکوک تنها یک واقعه تایید شده ویروس کرونا در هرات به ثبت رسیده است.
به گفته دهگان از میان هفت واقعه مشکوک یک واقعه مثبت و شش تن سالم بودند و مرخص شدند، اما هفت نمونه دیگر به تازگی جهت تشخیص به کابل فرستاده شده است.
مسوول کمیته مبارزه با ویروس کرونا در هرات همچنین می گوید که وضعیت شخص مبتلا به ویروس رضایت بخش است و تحت درمان قرار دارد.
این در حالی است که مرز اسلام قلعه در سرحد با ایران به مدت کوتاهی در هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس بسته شده بود، اما بار دیگر باز و مسافرین اجازه خروج و ورود یافتند.
اما رییس صحت عامه هرات این موضوع را نگران کننده خواند و باز بودن مرز را در افزایش واقعات این ویروس دور از احتمال ندانست.
وی اما تاکید داشت که با آن هم تیم های صحی آن ریاست در خط مرزی موظف است و سیستم غربالگری و آگاهی دهی نیز به گونه جدی ادامه دارد. حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا