فرهنگ

گشایش نخستین نمایشگاه بین المللی سیاحت و هوتل داری درهرات

شهرهرات 6 میزان باختر
نخستین نمایشگاه بین المللی سیاحت هوتل داری،صنایع دستی وسوغات امروز در هوتل بین المللی ارگ با حضور محمد آصف رحیمی والی هرات گشایش یافت.
والی هرات، درمراسم گشایش این نمایشگاه با اشاره به جاذبه های سیاحت درافغانستان ازهرات به عنوان شهری یادکرد که در آن جاذبه های بیشمار تاریخی موجوداست.
والی هرات با بیان اینکه از آغاز سال روان تا اکنون نه هزار سیاح داخلی وخارجی از هرات بازدید نموده اند از آغاز تلاشها به همکاری بخش خصوصی در رشد این صنعت اطمینان داد.
وی افزود، در آینده نزدیک یک گروه از سیاحان جمهوری اسلامی ایران به هرات خواهند آمد، باید گفت که رشد صنعت توریزم موجب افزایش عواید خانواده های میشود که در قریه های دوردست سکونت دارند.
اوهمچنان وضعیت امنیتی ارایه خدمات بانکی، حمل ونقل و مسایل صحی را برای سیلحان که به هرات سفرمیکنند مناسب دانست.
آریا رووفیان رئیس اطلاعات وفرهنگ با تقدیر از میزبانی هوتل بین المللی ارگ تذکرداد، که این نمایشگاه چهار روز دوام خواهد یافت.
رئیس اطلاعات وفرهنگ از افزایش میزان سفر سیاحان به هرات اطمینان داده گفت: در سال روان تنها سیصد سیاح خارجی ازاماکن توریستی هرات بازدید نموده اند که بیشتر این افراد از اروپا می باشند.
عبدالباری جهانی وزیر اطلاعات  و فرهنگ در پیام  خود ضمن استقبال از برگزاری این نمایشگاه افغانستان، ازجمله هرات را از ولایاتی یادکرد که درآن چشم اندازهای مهم تاریخی را درخودجای داده است.
دراین پیام جایگاه فرهنگی، هنری وادبی ولایت هرات نیزمهم خوانده شده بود.
محمدهاشم صدیقی عضو هیات مدیره هوتل بین المللی ارگ با تقدیر ازتمام کسانی که دراجرای این نمایشگاه سهم گرفته اند، اظهارنمود، این هوتل تمام سهولتهای لازم را برای سیاحان داخلی وخارجی که به هرات سفرمیکنندرا فراهم ساخته است.
این همایش توام دراجرای موسیقی، نمایش و نمایش فلم مستند ازوضعیت سیاحت در کشور بود که با استقبال مواجه شد.
وحیداحمدسلطانی آمرگرځندوی ریاست اطلاعات وفرهنگ میگوید: در این نمایشگاه بیش از سی غرفه از محصولات متنوع صنایع دستی وسوغات هرات نیزبه معرض نمایش قرارداده شده است.
او همچنان پیام سازمان جهانی یونیسکو را درراستای اهمیت اقتصادی سیاحت را شرح داد.
ولیشاه بهره رئیس انجمن ادبی هرات نیز اظهار امیدواری کرد این نمایشگاه آغاز رشد این صعنت باشد.
وی هرات را نگین خراسان وقلب فرهنگی کشوردانست.
رییس انجمن ادبی با تشریح تاریخچه تاریخی هرات وصنعت توریزم دراین ولایت گفت، اجرای این نمایشگاه بین المللی در رشد صنعت سیاحت مهم خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا