اقتصاد

توربین چهارم بند برق نغلو و سب سیتشن جدید سروبی افتتاح شد

کابل /۲۳ قوس/ باختر
دافغانستان برشنا شرکت به ادامه بهره برداری از منابع تولید انرژی داخلی و ترمیم بند های تولیدی برق روز گذشته  توربین چهارم بند برق نغلو را پس از ترمیم اساسی موفقانه فعال کرد.
توربین چهارم بند برق نغلو را که از کار افتاده بود در دو نیم ماه انجنیران فنی حوزه تولیدی د افغانستان برشنا شرکت به گونه اساسی ترمیم کردند.
هیئتی به ریاست  محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور زیربنأ  به هدف افتتاح  توربین چهارم بند برق نغلو و سب ستیشن جدید سروبی به ولسوالی سروبی سفر کرد .
قیومی در این مراسم گفت: "موجودیت برق کافی اساس توسعه زیربنای اقتصادی کشوراست، حکومت افغانستان مصمم است که در بخش تولید انرژی برق از منابع داخلی سرمایه گذاری  بیشتر شود".
انجنیر امان الله غالب رئیس عمومی اجرایی د افغانستان برشنا شرکت حین گشایش توربین چهارم بند برق نغلو گفت: " ترمیم اساسی بند های تولید انرژی که نیاز به نوسازی دارد یکی از اولویت های مهم د افغانستان برشنا شرکت است، پس از ترمیم توربین دوم بند برق نغلو در سال گذشته اینک توربین چهارم بند نغلو نیز به همت و زحمات انجنیران برشنا ترمیم شد".
سرپرست وزارت مالیه و هیئت د افغانستان برشنا شرکت همچنان،  سب ستیشن ۱۱۰/۲۰ کیلوولت جدید سروبی را نیز افتتاح کردندو به بهره برداری سپردند.
رییس عمومی اجرایی د افغانستان برشنا شرکت، در مورد سب ستیشن جدید سروبی گفت که با بهره برداری این سب ستیشن افزون بر تامین برق مناطق جدید در اوزبین و ولسوالی بادپخ لغمان، کیفیت برق نیز بالا خواهد رفت.
ساخت این سب ستین بیشتر از ۳.۵ میلیون دالر هزینه برداشته است که از سوی بانک جهانی پرداخت شده است.
اکنون این سب ستیشن به شکل نورمال فعالیت دارد . قریه های  که شبکه توزیع برق آن قبلاً آماده شده است برق می دهد و با تکمیل شدن شبکه های توزیعی برای ۱۷ قریه دیگر نیز در ولسوالی سروبی  برق مناسب به مشترکین جدید توزیع خواهد شد. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا