سیاست

رییس ولسی جرگه: حکومت پاکستان در تصمیم خود مبنی بر اخراج اجباری مهاجران افغان تجدید نظر کند

کابل باختر 26 حمل
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه باپرویز ختک وزیر اعلی ایالت خیبرپشتونخوای پاکستان و هیئت همراه، در شورای ملی ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر، در این ملاقات که نایب دوم ولسی جرگه وسفیر افغانستان مقیم اسلام آباد نیز حضور داشتند، رئیس ولسی جرگه مشترکات دینی، فرهنگی و اقتصادی صحبت کرده و از و همکاری های درازمدت دو کشور به نیکی یادآوری نمود و بر تقویت همکاری های درازمدت میان دو دولت و مردم افغانستان وپاکستان تأکید کرد.
رئیس ولسی جرگه از همکاری های مردم و دولت پاکستان با مهاجرین افغانی در
پاکستان در سه دهه قدردانی نمود و تاکید ورزید که حکومت پاکستان در تصمیم خود مبنی بر اخراج اجباری مهاجرین افغان تجدید نظر نماید. رئیس ولسی جرگه همچنین از ایجاد تفاهمنامه های تجارتی میان دو دولت یاد کرده و آن را یک گام دیگر در نزدیک شدن روابط دانست.
وزیر اعلی ایالت خیبرپشتونخوای پاکستان در  این ملاقات در مورد تقویت همکاری های دو دولت،ایجاد روابط جدید جهت مبارزه با تروریزم،تقویت اقتصاد و تحکیم روابط بیشتر جهت رسیدن به صلح و انکشاف و ثبات،صحبت نمود.
رئیس ولسی جرگه در حالیکه جنگ در افغانستان و پاکستان را به ضرر هر دو کشور بیان کرد، نقش پاکستان را در ایجاد صلح در افغانستان مهم دانست و ابراز امیدواری نمودکه از ایجاد فضای جدید میان دو کشور بخاطر مذاکره برای آوردن صلح در افغانستان و پاکستان باید به وجه بهتر آن استفاده صورت گیرد.
هردو طرف روی تحکیم روابط پارلمانی با اسامبلۀ ایالتی خیبرپشتونخوا تاکید نموده، بازدید هیئت های پارلمانی دوکشور را جهت نزدیک شدن روابط دوجانبه، مهم تلقی کردند.
در پایان هیئت پاکستانی از رئیس ولسی جرگه دعوت نمود تا از اسامبله ایالتی خیبرپشتونخوا دیدن نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا