جامعه

محمد کریم خلیلی: از طریق کمیته ملی مبارزه با حوادث در زمینه اختصاص کمکهای غذایی و غیر غذایی و همچنین کمک نقدی به متضررین غور اقدام جدی خواهد شد

کابل باختر 20 سنبله
والی وشماری از موسفیدان و برزگان ولایت غور بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور دیدار و با ارائه گزارشی از وضعیت خشکسالی در این ولایت خواستار توجه جدی دولت در زمینه کمک به متضررین ناشی از خشکسالی در این ولایت شدند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر :
در این دیدار که کرام الدین کرام یک تن از نمایندگان ولایت غور در ولسی جرگه نیز حضور داشت دیدار کنندگان خسارات ناشی از خشکسالی را در این ولایت شدید و مدهش عنوان نموده وخواهان کمکهای عاجل کمیته ملی مبارزه با حوادث در زمینه مواد غذایی، غیر غذایی و کمک نقدی برای رسیدگی به متضررین شدند.
والی ولایت غور با ارائه گزارشی در این ارتباط اظهار داشت که بر اساس سروی صورت گرفته توسط ادارات محلی و موسسات بین المللی بیش از هفتاد درصد از باشندگان این ولایت بر اثر خشکسالی زیان مند شده اند. وی همچنین اضافه نمود که خشکسالی بیش از صد و چهار هزار خانواده را در این ولایت خساره مند نموده است و بیش از ده فیصد بر اثر خشکسالی مهاجر شده اند. به گفته وی در جهت مقابله با این خشکسالی بیش از چهار هزار متریک تن گندم و در مجموع بیش نزدیک به دوصد هزار تن مواد غذایی مانند روغن، دال نخود، نمک و برخی از اقلام غذایی دیگر و همچنین برخی از مواد غیر غذایی مورد نیاز می باشد.
بزرگان و موسفیدان ولایت غور همچنین پیشنهاد نمودند که هیئتی عالی رتبه دولتی شامل وزارتهای زارعت و آبیاری، انرژی و آب، احیا و انکشاف دهات به شمول اداره ملی مبارزه با حوادث به این ولایت سفر نموده تا در زمینه کمک رسانی اقدام نمایند. آنان همچنین تاکید نمودند که با توجه سرمای زود رس در غور در صورتی که هرچه عاجل در این زمینه ارسال مواد غذایی اقدام نگردد ممکن است با توجه به حجم خسارات ناشی از خشکسالی یک فاجعه انسانی در این ولایت رخ دهد.
در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور و رئیس کمیته ملی مبارزه با حوادث ضمن تاکید بر کمک های هرچه عاجل به مردم متضررین ولایت غور اضافه نمود که بزودی از طریق کمیته ملی مبارزه با حوادث در زمینه اختصاص کمکهای غذایی و غیر غذایی و همچنین کمک نقدی به متضررین غور اقدام جدی خواهد شد و همچنین موضوع را در شورای وزیران مطرح خواهد نمود.
در این دیدار همچنین معاون اداره ملی مبارزه با حوادث در زمینه فعالیتها و اقداماتی که تاکنون از بابت کمکهای مواد غذایی و غیر غذایی به معاون رئیس جمهور گزارش داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا