سیاست

معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان از تلاش های معاون رییس جمهور در فرآیند انتخابات قدردانی کرد

کابل باختر 26 جدی
خانم پرنیلا کاردل معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد، با قانونپوه سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار معاون رییس جمهور از همکاری نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان تشکر نمود و همکاری سازمان ملل متحد را در مورد برگزاری انتخابات پارلمان آینده افغانستان، مهم و ضروری عنوان کرد.
معاون رییس جمهور انتخاب و گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی و آغاز کار کمیشنران را نیک و مثبت خواند  و تأکید کرد که  تعیین رؤسای دارالانشای کمیسیون های انتخاباتی ، طرح حوزه های انتخاباتی، تعیین شیوه ثبت نام رأی دهندگان و تقویم انتخاباتی از جمله اولویت های هستند که کمیسیون های انتخاباتی می بایست این اولویت ها را به صورت تخصصی در زمان مورد نظر به دولت افغانستان ارائه کنند.
معاون رییس جمهور این چهار اولویت را برای تصمیم گیری های عملی دولت افغانستان در فرآیند انتخابات مهم و اساسی خواند.
قانونپوه سرور دانش، انتخاب و گزینش رؤسای دارالانشای کمیسیون های انتخاباتی را بر اساس معیار های قانونی یک امر لازم عنوان کرد و امیدواری نمود که این روند به زودی نهایی شود.
خانم پرنیلا کاردل، در این دیدار از موفقیت های دولت افغانستان در پیوند به فرآیند انتخابات ابراز امیدواری و از تلاش های معاون رییس جمهور در فرآیند قانون انتخابات و گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی قدردانی کرد.
خانم کاردل در پیوند به فرآیند انتخابات افغانستان، از جانب نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام آمادگی همه جانبه نمود و افزود که برای کمک های تخنیکی به زودی دو فرد متخصص از طرف یوناما به کمیسیون انتخابات افغانستان جهت مشوره های تخصصی معرفی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا