آموزش

شماری از استادان پوهنتون های کشور شیوه های تدریس شاگرد محوری و آموزش برقی را فرا گرفتند

کابل باختر 5 حمل
250 تن از استادان پوهنتون های دولتی شیوه های تدریس محصل محوری، آموزش برقی و آموزش مختلط را در کورس هایی که از سوی دفتر بانک جهانی در وزارت تحصیلات عالی دایر گردیده بود، فرا گرفتند.
به گزارش آژانس باختر، سلسله جبارخیل یکتن از مسوولان  برنامه انکشاف تحصیلات عالی دفتر بانک جهانی گفت که  برنامه  آموزشی (OBE-SCL)  در پوهنتون های  طبی کابل، کابل، شیخ زاید خوست، هرات، پروان، ننگرهار، بامیان، جوزجان، تخار، غزنی، کندزو موسسه تحصیلات عالی پکتیکا تطبیق گردیده است.
به گفته وی در این برنامه شیوه های تدریس محصل محوری، آموزش با شیوه های برقیو آموزش مختلط توسط 20 تن از استادانی که خود در کشور مالیزیا تحصیل نموده اند و با این شیوه ها آموزش دیده بودند، تدریس گردید.
شیوه های تدریس یاد شده مطابق پلان استراتیژی ملی تحصیلات عالی بوده و یکی از اولویت های کاری وزارت تحصیلات عالی و برنامه تضمین کیفیت می باشد و اعتبار دهی را در تحصیلات عالی کشور تشکیل میدهد.
برای اطمینان از تطبیق شیوه های تدریس شده برای استادان پوهنتون های فوق الذکر پرسشنامه ها  ترتیب گردیده است و به محصلان این پوهنتون ها توزیع می شود، همچنان استادان شامل کارگاه های آموزشی مکلف اند تا از جریان تدریس به شیوه های یاد شده در صنوف درسی پوهنتون های مربوط شان، فلم کوتاهی تهیه نمایند.
دفتر بانک جهانی در وزارت تحصیلات عالی در نظر دارد تا  در آینده نزدیک کارگاه های آموزشی مشابه دیگر  را نیز در تعدادی از پوهنتون های کشور برگزار نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا