ورزش

پیام مارشال محمد قسیم فهیم سرپرست ریاست جمهوري اسلامي افغانستان

پیام  مارشال محمد قسیم فهیم  سرپرست ریاست جمهوري اسلامي افغانستان

 بمناسبت استقبال از کاروان ورزشی افغانستان در بازی های المپیک لندن

با یاد و نام خداوند بزرگ

ورزشکاران عزیز، قهرمانان مردم افغانستان، دوستان و عزیزان!

السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته؛

بازگشت مع الخیر همه شما عزیزان را که افتخار و سر افرازی مردم و حکومت افغانستان هستید، از مسابقات المپیک لندن به کشور عزیز تان خیر مقدم می گویم.

ورزش افغانستان بی گمان در این ده سال راهی را پیموده است و به دست آوردهایی دست یافته است که می توان به آن مباهات کرد.این دست آورد ها حاصل کار، تمرین، تجربه و عرق ریزی های شما ورزشکاران است که با فرصت ها و امکانات موجود کمایی کرده اید و برای مردم ما ارزشمند است.

شرکت کاروان ورزش افغانستان در بازی های المپیک لندن در این رقابت های بین المللی کار ساده و آسانی نیست. شجاعت و اراده تان برای مقابله با حریفان تان بخاطر بلند داشتن پرچم سه رنگ کشور ما بسیار مهم است که شما آن رسالت را انجام دادید و از اینکه در جدول کشور های مدال آور، نام افغانستان را ثبت کردید، مایه مسرت و شادمانی همه ماست. مردم مبارز و مسلمان ما همه شما را فرزندان قهرمان خود می دانند. مابه هریک از شمــــــا افتخار می کنیم.

عرق ریزی های تهمینه کوهستانی، مسعود عزیزی، اجمل فیض زاده و اجمل فیصل برای کسب پیروزی تیم المپیک افغانستان خود قهرمانی است و همیشه در خاطره های مردم ما خواهد ماند.

روح الله نیک پا، نخستین مدال آورنده تاریخ کشور ما از المپیک جهانی است. اودر مسابقات جاری نیز دومین مدال را برای کشورش کمایی کرد.

نثار احمد بهاوی نایب قهرمان جهان در رشته خود است، با وجود مصدومیت پا، رزمید تا نشان دهد توانایی های مردم و کشورش در برابر درد و رنج و مصیبت چه اندازه دارد. مردم ما این ایستاده گی و شجــــــاعت را ارج می گذارند، او در نزد مردم ما به عنوان قهرمان قبول شده است.

ورزشکاران عزیز و دوستان!

حضور در بازی های المپیک برای هر ورزشکاری یک آرزوست، و دریافت مدال از چنین مسابقات بزرگ یک آرزوی بزرگ تر از آن می باشد.

ورزشکاران ما برای هردو آرزو رزمیدید. با توجه به مصایب و کاستی هایی که در زنده گی از بابت تداوم جنگ و نا امنی در کشور داریم، تلاش، تجربه، تمرین و مداومت شما در رشته های مختلف ورزشی الگوی راستین ومایه عبرت همه هست.

من نقش فعال رهبری کمیته ملی المپیک افغانستان و فدراسیون های مختلف آن را در جهت رشد ورزش افغانستان تقدیر می کنم.

آنها با امکانات اندک، در این چند سال زمینه های تمرین و مسابقات را برای ورزشکاران کشور فراهم کردند. کشور ما خود دچار فقر و تنگدستی است ، با آن هم نیاز توجه بیشتر به ورزش افغانستان بیش از هر وقت دیگر احساس می شود.

ورزشکاران عزیز!

یک بار دیگر پیروزی های تان را به شما و به مردم افغانستان مبارک باد می گویم . شما مایه سرافرازی و اتحاد مردم ما هستید و از شما حمایت می کنیم.

موفق وسرفراز باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا